zondag 1 maart 2009

Extra bevestiging dakje klaar

Zo, dat is ook weer afgerond: het dakje is voorzien van extra materiaal om hem stevig aan de fiets te monteren.

Zoals gezegd, heb ik met afval ABS van Versatiles een haak gemaakt. Dit heb ik gedaan door 3 rechthoekige plaatjes te knippen, die één voor één te verwarmen en krom te buigen. De eerste om een plaatje van 6mm dik, de tweede om het eerste plaatje en de derde om het tweede plaatje. Daarna heb ik met PVC-lijm de 3 krom gebogen plaatjes op elkaar gelijmd.


Vervolgens heb ik (na drogen) de haak wat bijgewerkt en overtollig materiaal verwijderd. Ook heb ik een sleuf aangebracht om band doorheen te halen.

Aan het dakje heb ik 2 plastic gevallen van een tas gemonteerd die gebruikt worden om de schouderbanden op lengte af te stellen. Aan de haak heb ik een stuk elastiek gemaakt en aan het elastiek weer een stuk normaal band, wat in het het plastic tassending moet komen om de lengte af te kunnen stellen.

Het resultaat is hieronder te zien. Ook zie je het stukje band wat van links naar rechts loopt tussen de punten van het dakje, puur om het dakje automatisch op enige hoogte boven de rolbeugel te monteren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten