donderdag 6 oktober 2011

Eikels

Eikels, dat zijn het!

Eerst rijd ik rustig naar m'n werk. Helaas sputtert het wat. Ik besluit de camera toch nog niet op te bergen in m'n fiets. Een beetje sputters moet hij toch wel kunnen hebben? De eerste druppels zijn op het bijgevoegde filmpje te zien. Aan het einde van de rit is het aantal enorm hoger en zijn de druppels ook stevig groter. Daardoor heeft zich ook vocht in de lens weten te werken. Gevolg was 's middags een condenswaas aan de binnenkant van de lens. Ik heb de lens open gemaakt om hem te laten drogen. Dat ging goed tot het moment dat ik een druppel uit de lensbehuizing wilde schudden. Dat lukte heel mooi maar helaas was het niet alleen water wat naar buiten kwam. De lens is opgebouwd uit de behuizing en daarin 3 lenzen waarvan er 2 naar buiten kwamen vliegen. Gevolg was dat 1 van de lenzen brak. Ik heb inmiddels alweer een nieuwe fish eye lens besteld maar ook een (voor mij) nieuwe variant die nog net een tikkie meer fisheye is. Ik ben benieuwd.

Maar terug naar die eikels. In het filmpje rijd ik door een tunnel. Daarna nog een weg oversteken en verder via het fietspad. Lekker fietsen was er niet meer bij. Stevig wat herrie. Het wegdek totaal niet egaal. Eikels, eikels en nog eens eikels.
Nu kan ik allerhande scheldwoorden gaan verzinnen en hier plaatsen maar dat zou niet terecht zijn. Het zijn en blijven eikels.

Wat wil je..... herfst....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten