zaterdag 27 augustus 2011

Nog een ritje naar Epe

Omdat ik toch nog een stuk wilde fietsen en ik nog een andere route naar Epe wilde proberen, ben ik de avond van 20 augustus nog een keer op pad gegaan.
Mijn gemiddelde snelheid was vanavond niet echt spectaculair maar ik heb wel wat leuke of opvallende momentjes meegemaakt.

Net van huis vertokken een positieve reactie van een clubje koters.

In Zwolle wederom een stel koters en een man die schuin het fietspad oversteekt, of eigenlijk gewoon midden op het fietspad blijft lopen maar verder het fietsverkeer niet echt in de gaten houdt.

Langs het Apeldoorns kanaal een auto ingehaald

In Epe een everzwijn op de weg, zie ik ook niet alle dagen.

Op de terugweg ben ik via de (Nieuwe) Zuidweg gegaan. Aan het begin heb ik een tijdje gewacht in de hoop dat ik nog wat kon spelen met een wielrenner ofzo maar volgens mij moesten ze allemaal al naar bed. Ik ben daarom maar op pad gegaan. Het eerste stuk is nogal heuvelachtig met een paar leuke klimmetjes. Bij de laatste klim, waarna de lol gaat beginnen, zie ik een stel lichten van achteren aankomen. Het is een vrachtwagen. Helaas komt die mij inhalen terwijl ik net bezig ben vaart te maken. Waarom helaas? Omdat dat ding gevolgd wordt door een stel auto's. En laat die vrachtwagen nou dermate langzaam zijn dat ik meerdere keren heb moeten bijremmen, zeker bij bochten en tegenliggers. Dubbelop jammer dus dat ik heb gewacht in de hoop een stel racefietsers te treffen. Was ik een halve minuut eerder vertrokken, dan was ik de auto's voorgebleven en had ik ze zien verdwijnen in m'n achteruitkijkspiegels. Jammer maar helaas....

Op de Stationsweg richting Wezep ben ik op een gegeven moment de rijbaan opgegaan en vervolgens met forse snelheid Wezep binnengereden. Ik weet niet of politie stond te flitsen bij het station maar als ze er stonden, dan sta ik zeker op de foto.

Een paar momenten:

Time lapse van de totale rit:

Gegevens van de totale rit.
Volgens Garmin Mobile XT:

Als ik mijn Sigma BC1606L mag geloven dan zijn de getallen:

Maximum snelheid: 67,76 km/h
Gemiddelde kadans: 91omw/min
Gemiddelde gereden snelheid: 32,5 km/h
Gereden tijd: 2:05:21 h:mm:ss

Ga ik zelf aan het rekenen met de gereden 68,8 kilometer en de 2:05:21 dan kom ik uit op een gereden gemiddelde van 32,5 km/h. Maar goed, als ik de totale tijd neem, inclusief stops, kom ik alsnog uit op een gemiddelde van 32,3 km/h en dus niet zo gek veel lager. Maar wel beduidend lager dan mijn vorige rit. Wat de werkelijke getallen zijn? Zeg het maar. Persoonlijk ben ik geneigd om mijn BC1606L eerder te geloven dan de GPS van mijn HD2.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten