zondag 7 augustus 2011

Hartslag

Naar aanleiding van mijn vorige bericht over het mini vizier zijn er wat reacties gekomen. Mensen die duidelijk wel snelheidstoename ervaren met het mini vizier maar ook een reactie van Wim die beschrijft over zijn metingen aan de hand van zijn hartslag. Quesjer geeft aan dat hij graag zou zien dat ik met hartslagmeter eens wat ga testen met het mini vizier. Vandaar dat ik mijn hartslagmeter uit de kast getrokken heb.

Toen ik mijn hartslagmeter omdeed, gaf de meter wat vreemde waardes. Mijn eerste gok was slecht contact tussen de borstband en m'n huid dus heb ik de borstband nog een keer lekker vochtig gemaakt. Maar dat loste de vreemde waardes niet op. Vervolgens dacht ik aan lege batterijen. Maar het scherm van het horloge is  nog kraakhelder dus voldoende spanning (ik heb vager beeld gehad met metingen die geen vreemde dingen vertoonden). Dus zou dan de batterij van de borstband de oorzaak kunnen zijn. Maar nee, de batterijmeter zegt dat ook die batterij nog mooi vol zit.

Wat ik zie gebeuren?


Goed, mijn hartslag zal vast niet met het ritme van de klok tikken maar zomaar ineens van 70 naar 80 gaan en omgekeerd?

Ik wil best gaan testen en meten maar weet niet hoe betrouwbaar die metingen gaan worden. Wellicht dat mijn hartslag bij een hoger getal een stuk gelijkmatiger is want ik weet wel dat mijn hartslag 'in rust' soms overslaat om vervolgens de volgende slag voelbaar zwaarder te maken. Bij meer inspanning heb ik wel de indruk dat mijn hartslag constanter is.
Ik zit alleen nog even te bedenken hoe ik het ga aanpakken. Ik zit erover te denken om de hartslagmeter naast mijn fietscomputer te houden/monteren en de 2 samen op video op te nemen maar veel ruimt om dat voor elkaar te boksen heb ik niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten