donderdag 16 juni 2011

Spatwaterbestendige behuizing en storm op komst?

Vanmiddag heb ik met de TicTac-behuizing om de camera naar huis gereden in verband met de weersomstandigheden. Het zag eruit alsof ik een flinke bui op m'n dak zou kunnen krijgen en anders op z'n minst flink wat water van bomen op me zou krijgen.

Zoals ik de behuizing nu heb, is het overduidelijk géén succes. De camera ontvangt geen water maar succesvol filmen is er niet bij helaas.


Maar verder vraag ik me af wat er vandaag aan de hand is. Ik ben bezig wat 'fraaie' momenten in het verkeer te verzamelen om ooit een keer een fraaie compilatie te maken van creatieve weggebruikers (waar ik mezelf overigens ook wel eens onder kan rekenen). Maar vandaag alleen al heb ik materiaal zat van minder elegante acties. Nu dus alvast een compilatie van alleen vandaag.
In de hoofdrol:
  • Italiaanse vrachtwagen op het fietspad
  • Spookrijdende fietsers
  • Auto die op het fietspad onder een fietstunneltje door gaat
  • Auto die die overduidelijk door rood gaat
  • Vrachtwagentje op de fietsstrook geparkeerd
  • Auto die me snijdt als ik een rotonde wil verlaten
  • Fietser die de bocht om komt zeilen zonder echt uit te kijken en gewoon links gaat rijden
  • Gevolgd door een fietser de andere kant op maar ook geen voorrang verlenen kent. Goed, hij geeft me wel ruimte.

Kortom: materiaal zat:


Ik ben ook niet vrij van zonden overigens. Terugweg rood licht gepakt bij de weg naar Hattem; voor auto's was die afgezet; verkeerslichten hebben dan bar weinig nut. Verder nog wat te hard gefietst in een 30-zone.
Verder heb ik nog een keer geremd waarbij de regen het wegdek te glad had gemaakt, of eigenlijk mijn snelheid gezien de omstandigheden wat te hoog was. Niemand gehinderd overigens; niemand in de buurt.

Storm op komst?

2 opmerkingen:

  1. Leuke compilatie! Jammer dat de TicTac-behuizing niet geheel vrij is van condens.
    Overigens, of jij getoeterd hebt, of geroepen hebt bij al die onnozelen in je filmpje laat ik even in het midden, maar voor ons aller gemoedsrust kan ik alleen maar zeggen:

    "Life is 10% of what you make it, and 90% of how you take it"

    Groetjes, Robert-Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Getoeterd, niet geroepen, wel met gebaren gesmeten. Desondanks probeer ik het nog een beetje luchtig te houden.

    Alleen bij die auto op de rotonde vond ik het toch echt even dermate niet-grappig dat ik daar dus even 'vriendelijk' naar hem gewuifd heb (mocht hij het gezien hebben in z'n spiegels want vooraf heeft hij daar ook al bar weinig gebruik van gemaakt). Verder heb ik het betrekkelijk rustig gehouden. Her-en-der wel even een tuutje ter voorkoming van een aanrijding.

    BeantwoordenVerwijderen