vrijdag 11 juni 2010

Spaakbreuk RV4 en GPS-gebeuren

Gisteren heb ik weer een gebroken spaak ontdekt. Rechter voorwiel. Vandaag heb ik hem vervangen door een nieuw exemplaar met 3 ringetjes achter de kop. Nog 5 te gaan dus en ik heb alle probleemspaken vervangen.

Verder ben ik vanmiddag naar Raalte gefietst om een nieuw geheugenkaartje voor m'n HD2 te halen. Dat was een mooie gelegenheid om de GPS van de HD2 nog maar eens te testen. Deze lijkt minder goed te zijn dan de GPS van de Touch Cruise.

Vandaag heb ik Garmin Mobile XT 5 gebruikt met registratie-interval op 'vaakst'. Pas heb ik met 'normaal' gemeten maar daarbij was het aantal meetpunten vrij weinig; 2x zo weinig als de Touch Cruise met hetzelfde programma, dezelfde rit, zelfde moment en zelfde instellingen in het programma.

Ik ben benieuwd wat de resultaten zijn. Maar meer daarover later want nu ben ik bezig de gegevens van het oude geheugenkaartje over te zetten op de nieuwe.

Tot slot nog de statistieken van de vervangen spaken (met ringetjes):


Rechter voorwiel:
1 spaak met 2 messing ringetjes
3 spaken met 3 messing ringetjes

Linker voorwiel:
1 spaak met 4 messing ringetjes
8 spaken met 3 messing ringetjes

Kilometerstand: 9452

Geen opmerkingen:

Een reactie posten