zaterdag 5 juni 2010

Nieuwe GPS-houder is klaar

Vandaag heb ik de nieuwe houders voor m'n HD2 ontvangen. Dus kon ik de wegklapbare houder in m'n Quest afmaken.

Het wegklapgedeelte bestaat uit 2 aluminium hoekprofielen en een keukenkastscharniertje. Verder heb ik nog wat popnagels en 2 boutjes en moertjes gebruikt.

Op de wielkast had ik al een aluminium strip gemaakt voor meer stevigheid van de vorige houder. Die strip heb ik ook nu weer gebruikt. Daarop zit een hoekprofiel. Aan dat hoekprofiel zit het scharnier. Aan het scharnier zit het tweede hoekprofiel. En aan dat tweede hoekprofiel zit de houder voor de GPS.

Op de foto hierboven is de aluminium strip te zien, het keukenkastscharnier en met wat moeite de twee hoekprofielen.

In opgeklapte toestand:

Tot slot nog twee foto's waarbij de houder in de fiets gemonteerd zit. Hierbij is te zien dat in omlaag geklapte toestand het rechter dashboardkastje niet meer zichtbaar is. Maar mijn doel is bereikt: de GPS zit lager waardoor ik nu fatsoenlijk het dekje onder de neus kan plaatsen of wegnemen.

Misschien ook nog wel een keer handig is dat de GPS in de houder kan blijven als ik hem omhoog klap. Het geheel blijft onder de rand tussen top en onderbak waardoor ook dan het dekje nog gepakt/weggestopt kan worden.

[update]
Ik zal nog wel wat dempend materiaal aan de achterkant van de houder moeten monteren denk ik want hij trilt wat waarbij ook geluid geproduceerd wordt. En dat laatste vind ik minder aangenaam.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten