vrijdag 18 juni 2010

Maak je je zorgen om lichte krasjes....

Vandaag moest ik een rol stof transporteren van huis naar werk. De rol past qua lengte wel in de fiets maar qua dikte niet. Dus moest ik wat verzinnen. Een spanband door de buis van de rol, ene einde van de band vastgemaakt aan de tilbeugel van de staart, het andere uiteinde aan de spiegel. Dat leek goed te gaan alleen maakte ik me wel wat zorgen over eventueel oppervlakkige krasjes door bewegen van de rol bij hobbels.
Maar wist ik veel op dat moment....

De heenreis ging voorspoedig. De rol bleef netjes hangen. Bochten naar links moest ik wel wat rustig aan doen omdat de rol wel lichtelijk voelbaar het zwaartepunt wat meer naar rechts verplaatst had. Maar ach, ik had anderhalf uur de tijd om op tijd op het werk te komen dus ik kon rustig aan doen.

Vlak nadat ik het Ecodrome voorbij kom, rijd ik voor een garage langs waarin brandweer wagens staan opgesteld. Rustig reed ik richting de tunnel onder de IJsselallee. Alleen ineens komt er van de andere kant een brommer de tunnel uitracen, haalt een paar fieters in. Hij doet dit uiteraard links rijdend. Alleen helaas ook nog achterom kijkend. Pas vrij laat (lees: te laat) kijkt de knul weer naar voren en schrikt zich wezenloos. Hij gooit het stuur om m weer naar z'n eigen weghelft te gaan. Maar helaas te laat. Hij schampt m'n fiets en kan zelf net overeind blijven. Voor mij was er geen mogelijkheid tot uitwijken omdat ik langs een stoeprand reed.



Morgen ga ik met Quemo (samen met Quesjer en Great White en hun eigenaren uiteraard) naar Vianen naar een Oldtimerdag. Daar sta je dan met je krassen.... helaas....

Gelukkig hebben wij beiden geen lichamelijk letsel. Dat is dan nog een pluspuntje in het hele verhaal. Maar nu is het een kwestie voor de verzekeringsmaatschappijen.

6 opmerkingen:

  1. oei oei oei oeiiiin wat zondeeeeeeeeeeeeee kerel!!!! visje gewond:P ff dierenambulache bellen hé

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Eeuwige zonde ! Hopelijk wordt alles snel geregeld via de verzekering !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Wilfred,

    Ik zal een zwarte stift meenemen, om de krassen op het zwart weg te moffelen, en aan het oranje kun je weinig doen denk ik. Misschien valt het met wit nog mee, en kun je dat nog wat poetsen? Ik heb mild reinigingsmiddel, de sticker kan daar tegen. kan ik ook wel meenemen.

    Wat de stickerschade betreft: dat moet vrij eenvoudig op te lossen zijn. Laat De Kleine maar een onkostenraming maken, en daarna de sticker plaatsenlijk weghalen, nieuwe erover, en met een scherp mesje half doorsnijden en iets laten overlappen. Sticker zijn warmtebehandeling geven, en je zult er alleen wat van zien als je het weet of erop wordt gewezen. Bij Quesjer kan ik je laten zien hoe dat eruit ziet.

    Bij het lakwerk is dat een ander verhaal, maar ik vermoedt dat dit kan worden opgelost door het gedeelte wat niet bestickerd is af te plakken, en plaatselijk over te spuiten. Scheelt je naast de onkosten ook het gewicht van de lak.

    Morgen wil ik even kijken of er ook schade aan het glasvezelwerk is, zo ja, dan moeten er ook stukjes glasmat aan de binnenkant geplakt worden. Ook iets om te checken: is je wielkast nog wel waterdicht?

    Groet van Quesjer

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De bestickering valt nog wel redelijk op te poetsen denk ik. En ook wel heel wat strepen OP het oranje zullen wel wat weg te boenen zijn.

    Plaatselijk spuiten ga ik niet doen. Het is niet mogelijk om dat onzichtbaar te doen behalve als je gebruik maakt van de stickers als grenslijn. Alleen maakt dat mijn fiets onverkoopbaar mocht een eventueel volgende eigenaar geen stickers willen hebben op die plek; dan komt ineens de rand van oude verf naar nieuwe vert tevoorschijn.

    Is het oppoetsen van de schade, voor zover mogelijk, geen probleem bij de afwikkeling van het hele gebeuren? Als een expert wil kijken zal toch mogelijk het liefst alles zo 'vers' mogelijk zijn?

    Maar als je morgen een blik wil werpen op Quemo, graag. Zowiezo heb ik maandag ook een ritje naar VM.nl in de planning.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik maak vaak mee dat door iemand strak aan te kijken (juist omdat je hem/haar ziet naderen) je bewerkstelligt dat iemand de andere kant opkijkt.
    Hoe dat werkt weet ik ook niet precies maar het valt me regelmatig op en kan in noodsituaties juist noodlottig worden...

    BeantwoordenVerwijderen