woensdag 9 juni 2010

Chauvinisme slaat weer toe

Ik ben geen voetballiefhebber. Er zullen heel wat vrouwen zijn die beter zijn in het uitleggen van 'buiten spel' dan ik. Ik moet al moeite doen om het verschil tussen rode en gele kaart uit elkaar te houden en nee, ik ben niet kleurenblind. Het geeft wel wat aan over hoeveel ik van voetbal weet.

Maar goed, het WK voetbal komt eraan. En ook al ben ik geen voetballiefhebber, een beetje chauvinistisch ben ik wel. Vandaar dat de Welpies die vorig jaar op m'n Versatile zaten, nu plaats mogen nemen op de Quest.

Op de Versatile had ik ze op het dakje zitten met 'paddestoeltjesklittenband'. Ze zaten in de bovenste twee hoeken van het ruitje in het dakje. Maar omdat ik met de Quest bijna niet met dakje rijd, heeft monteren op het dakje weinig zin. Ze moeten dus een nieuwe plek krijgen.

De body van de Quest voorzie ik liever niet van extra klittenband of ander klevend spul wat ik er niet op wil laten zitten. Met de Versatile had ik al meegemaakt dat bij verwijderen van klittenband soms ook wat lak mee kan komen. Vandaar dus geen nieuw klittenband voor de Welpies. Maar ik heb wel een andere manier om ze te monteren: magneten.

In de neus van de Quest zitten toch al twee magneten om het dekje op te bergen. Aan de buitenkant van de body werkt de magneetkracht ook nog dus kunnen daar heel mooi andere dingen op ge'magneet' worden. Vandaar dat ik de Welpies aan de onderkant van een magneet heb voorzien. Daarmee kan ik ze uitstekend op de body plakken zonder de Quest aan de buitenkant te veranderen.
De rolbeugel heeft aan de binnenkant nog wel een extra magneetje gekregen want ik wilde 3 Welpies plaatsen en in de rolbeugel zat nog geen magneet.


Welpies zijn er klaar voor, ik heb m'n oranje (met zwart en wit) schoon. Laat het WK voetbal maar beginnen.

2 opmerkingen:

  1. Ja dat ziet er leuk uit en geeft ook een snelle indruk door die achterovergestreken haartjes.
    Maar feitelijk zijn het natuurlijk windvangers. Ik zou dan haast zeggen; "Als je dat geen bezwaar vind waarom dan niet een oranje vlag voorop om je zichtbaarheid vanachter heggen en auto's te vergroten?"
    Twee vliegen in een vlag zou ik denken...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, windvangers inderdaad. Maar voor die paar dagen vind ik dat geen probleem.

    Maar een vlag? Nee, geen vlag. Goed, misschien tijdens de WK's twee van die autoraamvlaggetjes tegen de zijkant van m'n rolbeugel geplakt maar zeker geen lang zwiepend stokje en al helemaal niet vooraan op de neus en nog minder om beter gezien te worden.

    BeantwoordenVerwijderen