dinsdag 13 april 2010

Sporing nogmaals gecontroleerd

Vandaag heb ik voor de zekerheid nog een keer de sporing gecontroleerd. M'n snelheid is niet helemaal wat ik graag zou rijden. De banden mochten nog wel een beetje lucht geruiken, dat in ieder geval maar dat heb ik gisteren gedaan. Desondanks ging m'n ritje vanmorgen naar het werk niet 'als vanzelf'.

Maar de controle op het werk wees uit dat de sporing goed is. De richtbok kon ik zonder de schroeven te verstellen gewoon aan de achterkant strak tegen de velgen van de voorwielen zetten en aan de voorkant zit er een zeer kleine ruimte tussen. Met andere woorden: minimaal toespoor en dat is hoe het mooi is.

Teruggaande ging ook niet super vlot maar geen wonder want er stond een redelijke tegenwind.

Vlak bij huis kwam ik een onbekende velomobiel tegen. Het betrof een blauwe Strada. Een collega had onlangs al gezegd dat hij wel vaker een blauwe velomobiel zag rijden in onze woonwijk. Ik heb toen wat zoekwerk verricht maar al snel gevonden wie het was. Een oude bekende die voorheen met een gele Mango reed. Ik kwam hem dus tegen op een enorm kort stukje van misschien 100 meter waarop we elkaar tegemoet kunnen komen.

Voorheen reed ik een andere route en kon ik een kilometer of 2 met hem op rijden maar omdat die route niet Quest-proof is (en al helemaal niet Quest-met-dikke-voorbanden-proof), ga ik tegenwoordig een andere route die overigens een kilometer langer is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten