vrijdag 29 maart 2013

Reactie van Philips

Mijn verhaal over de mooie fietslamp van Philips gaat verder.

Even een korte herhaling van de geschiedenis.

Ik koop een mooie Philipslamp. De bijgeleverde gebrekkige handleiding geeft geen informatie over hoe aan te sluiten. Ik sluit de lamp aan en blaas hem op.
Vervolgens mail ik mijn klacht aan Philips. Reactie heb ik niet binnen afzienbare tijd ontvangen dus heb ik de telefoon gepakt. Dat ging heel wat sneller want in no-time werd mijn defecte lamp opgehaald en een werkend exemplaar afgeleverd en dat allemaal zonder kosten. Helaas waren ze wel vergeten een goede handleiding te leveren bij de nieuwe lamp. Daarom heb ik nogmaals met Philips gebeld om toch een goede handleiding te krijgen. Die zou mij opgestuurd worden.
Via mijn weblog heb ik een reactie gehad van iemand die WEL een goede handleiding had. Die heb ik toen van hem gehad.

Vandaag heb ik 2 mailtjes in mijn mailbox gehad. De bovenste bevat een handleiding........ maar dan wel dezelfde als al bij de lamp geleverd wordt, de handleiding die gewoon papierverspilling is omdat je er geen fluit aan hebt. Dit mailtje heb ik ontvangen naar aanleiding van mijn mondelinge vraag om een goede handleiding. Dit schiet niet op.

Het andere mailtje is de reactie op mijn allereerste contact met Philips; het contact via mail. De reactie hierop bevat de Engelstalige handleiding die ik al eerder via mijn weblog gekregen heb.

Philips heeft het qua garantie best netjes opgelost. Maar zoals bij wel meer bedrijven het geval is: communicatie kan héél wat worden verbeterd.

1 opmerking:

  1. Philips :

    "Geachte meneer

    Philips heeft bedrijfsonderdelen verkocht aan bedrijven in China die die naam nog 10 jaar mogen blijven gebruiken. Philips zelf maakt alleen nog hoogwaardige peperdure medische apparaten die veel winst opleveren, mede door lobby en omkopings activiteiten van ziekenhuis besturen en directies.

    Dat uw gekochte product van teleurstellende kwaliteit is betreuren wij zeer, maar verwijzen naar de Chinese fabrikant. Ni Hao"

    BeantwoordenVerwijderen