woensdag 9 november 2011

Geïnteresseerde mannen

Vandaag heb ik een leuk gesprek gehad met 2 mannen.

Ze wilden allereerst weten of er ook een motortje in zat. Ze waren werkelijk verbaasd dat de 'piloot' het helemaal zelf moet doen. Ook wilden ze weten hoe zwaar de fiets is. Tja, de mijne is mede door alle standaard bagage nogal zwaar met zo'n 45 kg. En dan de snelheid, hoe hard ik ermee kan rijden. Daarop heb ik eerlijk geantwoord met 50 km/h op sommige momenten en dan wel op eigen kracht. Met wind of heuveltje af gaat het nog heel wat harder.

Ze hadden ook al eens 1 gezien die vanboven dicht was en dat de bestuurder alleen het hoofd boven de fiets uit had steken. Dus trok ik maar even het schuimdekje onder de neus vandaan en heb ik verteld over de mogelijkheid van volledige overkapping met een racekap. Vervolgens grapten ze over ruitenwissers.

Een vraag die niet uit kon blijven was natuurlijk de prijs. Ook bij het zeggen van 'prijs van een kleine auto' gingen de wenkbrauwen omhoog. En of er ook subsidie op zit. Nou nee, helaas niet. Maar dat vonden ze eigenlijk maar vreemd omdat dat wel het geval is bij die energiezuinige auto's van tegenwoordig. En zeg nou zelf: daar hebben ze een beregoed punt!

Vooroordelen heb ik niet gehoord. wel de vraag of ik soms niet over het hoofd gezien werd. Vragen staat vrij. En mijn antwoord dat ik niet minder zichtbaar ben dan met een normale fiets, was voldoende antwoord voor ze.

Luchtig gesprek, open houding van de 2 mannen. Heerlijk om zo een gesprek te voeren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten