dinsdag 6 oktober 2009

Heb ik daarvoor geplakt en Twistvlietbrug

Vandaag heb ik een lekke band gehad zoals te lezen is in mijn vorige bericht. De buitenband was afgeschreven, de binnenband heb ik geplakt. Maar dat heeft niet veel nut gehad.

Hoewel het lek netjes gedicht lijkt te zijn, gooi ik m'n band toch weg. Er zitten nu twee plakkers op maar ook dat vind ik niet voldoende om een band af te schrijven. Wat dan wel?
Bij het ventiel zitten 3 sneeën in de lengterichting van de band aan weerszijden van het ventiel. Ik heb het nog niet eerder gezien.
Ik ben na het werk bij m'n vaste fietsenzaak geweest en heb het laten zien. De eerste gedachte was dat de band mogelijk verkeerd gemonteerd was geweest maar dan zou je toch meer kreukels/vouwen moeten zien in de band. Bovendien zitten de sneeën in het geplakte ovaaltje waarin het ventiel zit.
Ik heb onder garantie een nieuwe binnenband meegekregen. Mocht ik de oorzaak vinden in de velg, dan moet ik alsnog de band betalen (begrijpelijk).

Verder is de weg tussen Twistvlietpad en Twistvlietbrug (mogelijk is het daar al het Twistvlietpad zelf) open gesteld. Eerst liep de weg vanaf de brug via een slinger naar het Twistvlietpad maar nu is de weg vanaf en naar de brug helemaal recht getrokken. Ik heb het een paar berichten geleden al genoemd. Helaas hebben ze het fietspad en de busbaan niet in de voorrang gesteld. Jammer....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten