dinsdag 27 oktober 2009

Fietspad met split of toch niet?

Onlangs schreef ik over een mooi, nieuw, glad fietspad welke 'vernield' is met een laag split.

Een deel van het nieuwe fietspad is onlangs weggehaald in verband met de aanleg van een rotonde. De bouw van de rotonde vordert al aardig. Aan de ene kant ligt het fietspad er al. Tot m'n stomme verbazing betreft het géén zwart asfalt, geen zwart asfalt met split, geen asfalt met rode deklaag maar rood asfalt!

En zoals bekend, het rode asfalt rijdt heerlijk. Helaas gaat het rode asfalt over in het asfalt met split. Direct voel je het remmen en vooral meer trillen. Maar dat is ook al bekend, dat split minder comfort geeft.

Wat is de reden van het rode asfalt? Andere man bij de gemeente? Andere aannemer? Misschien dezelfde man bij de gemeente maar dat hij toch wat gedaan heeft met m'n commentaar? Ik weet het niet. Maar rood asfalt is nu in ieder geval ook bekend bij Gemeente Oldebroek.

2 opmerkingen:

  1. Of het is een vrouw (al dan niet met split).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb 't idee dat rood asfalt vooral gebruikt wordt als duidelijke markering vd afzonderlijke wegstroken.Dat je daarop de bocht sneller kunt nemen is dan mooi meegenomen.
    In Amstelveen heeft de passerende fietsstrook sinds kort ook 'n rode asfaltlaag gekregen en duidelijk contrasterende haaientanden om de gewijzigde toestand aan automobilisten uit te leggen: Wij fietsers hebben voortaan voorang daar.
    Samen met de veel ruimere bochten in de aanloop tot die nieuwe oversteekplaats niets dan lof wat mij betreft, een voorang die ik ook zeker zal neem!

    BeantwoordenVerwijderen