vrijdag 14 augustus 2009

Avondrondje

Het einde van de vakantie nadert. De oudste van ons moet volgende week weer naar school. Maar het wordt een druk weekje. Van fietsen zal er niet veel komen ben ik bang. Daarom heb ik vanavond nog maar even wat kilometers gereden. Het was een rondje Zwolle - Hasselt - Zwartsluis - Meppel - Staphorst - Rouveen - Zwolle. En dan ben ik vast nog wel een plaatsje vergeten waar ik door gekomen ben.

Bij Meppel ben ik enorm aan het emmeren gegaan. Ik heb getracht een Onroute Route te rijden. Alleen een drukke weg met daarlangs stevige geluidsschermen stonden op m'n pad, meer niet. Zowel de luchtfoto's en van Google Earth als het kaartmateriaal van Onroute als de luchtfoto's en kaartmateriaal van Bing.com/maps kennen die nieuwe wegen daar niet. Alleen op het kaartmateriaal van Google Earth zijn de wegen wel te zien.
Paars = geplande route
Wit = gereden route


Ik ben weer flink van de route afgeweken. De route heb ik via een paar knooppunten als viapunt gepland. Op deze manier heeft m'n GPS-apparaat geen problemen met herberekenen.


Gemiddelde was 32,5 km/h ongeveer.

Leukste was nog wel op de terugweg. Op het Twistvlietpad reed een brommertje met 2 grieten erop. Die reden ongeveer 50 km/h. Ze zwalkten wat middenop en links. Maar omdat ik ze voorbij wilde, heb ik maar eens even stevig gebruik gemaakt van m'n nieuwe claxonschakelaartje en ben ik ze voorbij gestoken met 53,17 km/h volgens m'n Sigma BC-1606 en 52,5 km/h volgens m'n GPS.

1 opmerking: