donderdag 17 mei 2012

Onderhoud

Weinig interessant bericht maar voor mezelf wel handig om even te plaatsen.

Gisteren heb ik voorafgaande aan het retourtje naar Rijssen nog klein onderhoud gepleegd.
Omdat het weer niet geweldig zou zijn volgens de weersverwachtingen (en dat viel dus reuze mee) heb ik een nieuwe Kojak gemonteerd op een voorwiel, waar een tamelijk versleten exemplaar zat.

Verder heb ik de sporing nog wat verbeterd van 1mm toespoor naar 0,5mm toespoor.

Tot slot, voor mij het meest interessant, heb ik de accu's vervangen. Enige tijd geleden heb ik ze al besteld. Ze lagen ook al een forse tijd in huis. Maar omdat ik de laatste tijd op langere ritten toch minimaal één accu leegtrok, was het wel tijd voor nieuwe accu's. Die heb ik gistermorgen dus geplaatst.

De oude? Die kunnen eventueel dienst doen als voeding voor m'n camera.

2 opmerkingen:

  1. Vraagje welke accu's heb je aangeschaft en waar? Zelf ben ik ook opzoek naar een nieuw setje. Leuk blog trouwens.
    Groeten Arjen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn accu's komen weg bij Conrad.
    Conrad energy NiMH Sub-C accu-powerpack 12 V / 4200 mAh Vorm Stick Stekkersysteem Tamiya

    http://www.conrad.nl/ce/nl/product/206042/Conrad-energy-NiMH-Sub-C-accu-powerpack-12-V-4200-mAh-Vorm-Stick-Stekkersysteem-Tamiya/?ref=detview1&rt=detview1&rb=2

    Ik sluit niet uit dat ik bij een nieuwe fiets zou overstappen naar Li-Ion

    BeantwoordenVerwijderen