dinsdag 21 februari 2012

Snorfietsert

Vandaag heb ik de fiets een stuk gemakkelijker uit de garage kunnen krijgen dan gisteren. Geen aanlopende linker rem meer. De rit ging vandaag dan ook heel wat vlotter. Zodanig vlot zelfs dat ik vermoed dat het aanlopen van de rem al veel langer speelde.

Bij de verkeerslichten van de Rieteweg reed een snorfiets voor me. Hij kwam me vaag bekend voor. Helaas wil zo'n opgefokt ding heel wat vlotter optrekken dan een Quest. Hij wist dan ook vrij vlot een stevige afstand tussen hem en mij te creëren. Desondanks kon ik hem in ieder geval nog wel volgen.
Bij diverse afslagen was het even spannend of hij nog voor me reed of dat hij bij een afslag een andere kant op was gegaan. Maar hij bleef voor me rijden.

Tegen de Oude IJsselbrug op zag ik hem op forse afstand voor me rijden. En tegen de bult op ben ik doorgaans niet de snelste. Eenmaal boven op de Oude IJsselbrug zag ik hem al voorbij de verkeerslichten. Daarmee had hij een 400 tot 500 meter voorsprong. Maar de achtervolging heb ik wel ingezet. En dat betekende fors doortrappen.

Met meer dan 45 km/h op de teller kwam ik het Wokrestaurant voorbij. Deze snelheid heb ik zo lang mogelijk volgehouden. Maar ik moest mijn snelheid toch langzaam laten zakken, waardoor het 'inlopen' op hem steeds trager verliep.
Met 38 km/h op de teller kwam ik toch nog achter hem te rijden op een metertje of 20  afstand.
In Hattemerbroek ben ik de rijbaan op gegaan om (beduidend!) minder weerstand te hebben van het wegdek (dat compleet zinloze split op het fietspad...... welke automobilist dat bedacht heeft.......). Ik had mazzel want hij moest ook nog eens op fietsers voor hem wachten tot die aan de kant waren gegaan zodat hij kon passeren. Ik zag mijn kans schoon en heb hem nu zeker voor de 3e keer eruit gereden.

Hoezo snorfietsers rijden maximaal 25 km/h. Maar dit was eindelijk weer eens een redelijk Questwaardige snelheid.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten