woensdag 17 februari 2010

Magnetenklusje gestart

Het dekje van mijn fiets gaat dus bevestigd worden met magneten.
Allereerst heb ik zo netjes mogelijk de posities voor de magneten afgemeten rondom het instapgat.
Richard B. heeft op zijn fiets 8 stuks aangebracht, ik heb er 10 van gemaakt omdat dat 1) wat mooier verdeelt en 2) daarmee het dekje strakker tegen het instapgat getrokken wordt en 3) er minder kieren zullen ontstaan.

Met wat plakband heb ik de plekken aangegeven. Vervolgens heb ik het dekje op de fiets gelegd en daarna op alle plekken waar magneten moeten komen, het dekje tussen 2 magneten aan de body geklemd.

De volgende stap was het vastlijmen van de magneten die onder de rand van het instapgat moeten komen. Daarbij heb ik telkens de losse magneet onder de rand weggehaald, van wat Bison Polymax voorzien en weer onder de rand gedrukt waarbij de magneet op het dekje de gelijmde magneet op z'n plek trok.
Ik heb bij alle magneten wel even opgelet dat ik ze allemaal met dezelfde pool in omhoog heb laten wijzen. Dat is wel zo handig bij het monteren in het dekje.

Vannacht mag de kit drogen. De magneten in het dekje zal ik pas in de vakantie gaan monteren omdat ook dat moet drogen alleen bij het lostrekken van het dekje zal het dan wel fijn zijn als de kit goed uitgehard is. De magneten onder de rand van het instapgat hebben verder weinig te lijden.



[edit]

Een kleine wijziging. Ik heb van de 10 magneten toch 8 gemaakt. De reden is dat de een-na-achterste magneten precies daar zitten waar ik met m'n broekzakken langs kom. Daar zitten ondermeer m'n pinpassen in en die gaan het sterke, veranderende magneetveld (door bewegen langs de magneet) niet leuk vinden. Vandaar dat ik die er tussenuit heb gehaald en de magneten daar voor 5 centimeter naar achteren heb verplaatst.

2 opmerkingen:

  1. Quemo probeert toch niet de radarcontrole te ontduiken? / Wat zal het effect hiervan zijn op slagbomen?- Zo maar wat vragen die me te binnen schieten...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Radarcontrole ontduiken? Ik wil juist nog een keer op de foto!

    Hoewel de magneten sterk zijn, hoop ik toch niet dat ik ineens een slagboom op de body van Quemo gekleefd krijg of dat Quemo ineens met de wieltjes van de grond komt om de slagboom op te zoeken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen