woensdag 30 januari 2013

Quemo is weer terug, Versatile 006 weg

Ik heb nog niet gefietst met Quemo maar hij is weer terug in m'n eigen garage. Bij VM.nl hebben ze hem onder handen genomen. Achterbrug gelast, nieuwe shifter voor de achterderailleur (de oude had meer 'rubberklei' dan rubber aan handvat). Achterwiel is weer mooi recht en de linker rem heeft ook inspectie en onderhoud gehad. Afgelopen week heeft de linker rem 'gehapt'. Allert zei dat er vocht in had gezeten. Ik dacht dat het kwam door gebrek aan smering in het asje van het remarmpje maar dat blijkt dus niet het geval te zijn.

De ketting ziet er nog fris uit, dus die hoeft niet vervangen te worden. De vervelende schakel hebben we niet aangetroffen. Die moet ik dan toch maar eens zien te vinden tijdens het rijden dat ik direct stop met trappen als ik hem opmerk, dan uitstappen en het derailleurkapje verwijderen zodat ik de ketting kan inspecteren op die plek.

Maar Quemo staat inmiddels als enige velomobiel in onze garage. Versatile 006 moet plaats maken voor een open driewieler; een ICE. M'n vrouw is, in tegenstelling tot mij, geen velomobielrijder. Versatile 006 heeft dus een nieuw baasje/bazinnetje nodig. De fiets staat bij Ligfietsshop Tempelman in Dronten.

2 opmerkingen:

  1. Die "klei-shifters" komen me bekend voor! Je kunt precies zien waar ik m'n handen op het instapgat plaats. Binnenkort ook voor een revisie dan maar.

    Groet,

    Dirk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waar ik m'n handen plaats, kan je niet zien. Maar eerst begon de rubber rand naast de getallen los te laten en wat uit te lubberen. Dat werd steeds erger, tot er een scheur in kwam. Toen heb ik dat deel eraf getrokken en nog een beetje extra omdat ik anders geen prettige grip had op de overgang van wel naar geen rubber. Het rubber wat ik eraf gehaald heb, kon ik gewoon kneden als kneedgum/klei.
    Maar het werd erger want het handvat zelf was ook niet prettig meer. De verdikkingen die voor extra grip moeten zorgen, waren ook al behoorlijk 'kneedbaar' geworden.

    BeantwoordenVerwijderen