zondag 29 mei 2011

Herkansing Rijssen (mislukt) en wat ze zeggen

Eergisteren (vrijdag 27 mei) ben ik weer voor het werk  naar Rijssen geweest. Ik hoopte een snellere tijd neer te kunnen zetten na vorige week donderdag met al het oponthoud. Maar helaas.
Ik heb een lange werkdag gehad. De avond ervoor heb ik tot laat doorgewerkt. Mijn nachtrust is daarmee minder lang geweest dan gewenst. Gevolg daarvan was dat m'n conditie te wensen over liet. Neem daarbij dat het de dag van de rit nogal hard gewaaid heeft en tel uit je winst.

Deze rit kwam mijn fietscomputer (Sigma 1606) met de volgende gegevens:
Trip: 108,56 km
Triptijd: 3:53:09
Gemiddelde gereden snelheid: 27,93 km/h
Gemiddelde trapfrequentie: 87
Maximale snelheid: 61,35 km/h
Totaalstand: 15830 km (niet van deze dag uiteraard)
Dat is toch wel een duidelijk verschil met de gegevens van vorige week:
Trip: 108,19 km
Triptijd: 3:33:30
Gemiddelde gereden snelheid: 30,40 km/h
Gemiddelde trapfrequentie: 89
Maximale snelheid: 67,76 km/h
Totaalstand: 15591 km (niet van deze dag uiteraard) 
De maximumsnelheid heb ik bij lange na niet kunnen overtreffen. Ik kon er vandaag gewoon niet meer uit persen dan die 61,35 km/h. Zowel mijn conditie als de brute tegenwind hebben me tegengewerkt.
Desondanks heb ik wel een aangename rit gehad, waarbij ik gewoon rustiger aan heb gedaan. Het was wel erg fris maar als je het koud krijgt, moet je gewoon harder trappen. Het heeft in ieder geval niet geregend. Goed, het heeft gesputterd maar dat was de naam 'regen' niet waard. De wind had wel duidelijk effect op mijn snelheid.

De afgelegde route was vorige week en vandaag de volgende:


De gele borden onder aan de bult vanaf Rijssen richting Raalte die ik vorige week zag staan (maar niet gelezen heb), heb ik ook deze keer niet goed gelezen. Helaas kunnen camerabeelden me ook niet verder helpen. Het bord staat niet erg gelukkig geplaatst, zo net ná een kruising in plaats van duidelijk ervoor.

ik heb een kleine videocompilatie gemaakt van een paar dingen die ik onderweg heb gezien. Hierin ondermeer verschillende (re)acties van fietsers die ik wil inhalen (met 3 knullen naast elkaar die op een bijzondere manier ruimte maken als toppunt). Verder nog wat creatief gebruik van het fietspad door automobilisten en ik word staande gehouden (nee, niet door politie).



Verder ben ik 's avonds naar de laatste dag van de avondvierdaagse geweest. M'n oudste dochtertje deed mee.
Terwijl ik bij mijn fiets stond te wachten, hoorde ik een meisje tegen een ander meisje zeggen 'ik wou dat mijn vader zo'n fiets had'. Slim meisje, vader moet het blijkbaar nog ontdekken. Even later, toen we onderweg naar huis waren, een stel bukkers waaronder een man die verkondigde 'dat wordt mijn volgende fiets'. Die heeft het dus al wat meer begrepen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten