vrijdag 4 maart 2011

Nog meer betonnen fietspad

Gisteren zijn de werkzaamheden begonnen aan het fietspad van Hattemerbroek naar Zwolle.
Enige tijd geleden heeft men het fietspad in omgekeerde richting aangepakt en voorzien van beton. Nu is dus de andere kant aan de beurt.

Gistermorgen kwam ik al wat spookrijders tegen op het fietspad. Ik werd daar vantevoren niet voor gewaarschuwd (met borden). Vanmorgen mocht ik weer tegen hordes spookrijdende fietsers in rijden zonder dat ik vooraf gewaarschuwd werd. Op zo'n smalle strook beton is het niet echt ruim.

Ik heb daarom gekozen voor de rijbaan. Alleen ben ik 2x op gevaarlijke wijze ingehaald door automobilisten met aanhangwagen erachter waarbij de auto's veel te hard reden en ook nog eens inhaalden terwijl ze nauwelijks een tegenligger konden ontwijken. Ik hoop dat vanmorgen geen trend is die ik de komende tijd mag verwachten op de rijbaan.

3 opmerkingen:

  1. Bij ons zijn ze ook weer begonnen met het 2e deel van de Fietsroute Plus tussen Zuidhorn en Groningen te realiseren. Zo'n 8 a 9 maanden geleden is het eerste deel opgeleverd en dat leverde (tijdens de werkzaamheden) idd. ook meer tegenliggers op het fietspad op. Ook de rijbaan is over dat gedeelte 50 km/u (ipv. 80) geworden (niet dat ze zich er aan houden, maar okay). Kwestie van even doorbijten denk ik, je krijgt er vast een mooi stukje fietspad bij. Hieronder kun je zien (in 3 delen) hoe het fietspad er bij ons uit zag/ziet.

    - Fietsroute Plus (deel 1)
    - Lekker bezig (deel 2)
    - Het zonnetje schijnt (deel 3)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het doel is me wel duidelijk. De ene helft ligt er immers al. Ik ben blij met het beton want de bomen die naast het fietspad staan weten nieuw asfalt binnen een jaar volledig te verknallen. Beton zal wat beter raad weten met de boomwortels denk ik (en hoop ik). Wel jammer dat ze het fietspad niet meteen een meter breder hebben gemaakt.

    Maar goed, het doel is helder en wat mij betreft zeer nuttig. Alleen de uitvoering is, zoals wel vaker bij werk aan de weg, minder elegant. Wegwerkers lijken niet goed te weten hoe ze om moeten gaan met bebording.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. "Wegwerkers lijken niet goed te weten hoe ze om moeten gaan met bebording"

    Dat is een understatement. We reden donderdag met een groepje Questen bij de Zandenplas in Nunspeet. Na 2 km fietspad opeens een groot hek op het fietspad. Waarom niet aan het begin van fietspad ? Dus doorgereden en dat ging toch wel.. Er komen daar wel heel mooie betonnen fietspaden

    BeantwoordenVerwijderen