vrijdag 27 augustus 2010

Schoenen en schoenplaatjes

M'n SPD-plaatjes en de zolen van m'n schoenen beginnen aardig versleten te raken. Maar ook de voering aan de binnenkant bij de hakken is gewoon compleet door. En helemaal fraai is dat de zool van de ene schoen is gebarsten daar waar het plaatje gemonteerd zit. Bij fors kracht zetten voel ik bij die schoen dan ook het plaatje aan de binnenkant van de schoen tegen m'n voet duwen. Kortom: tijd voor nieuwe schoenen.

Ik heb de indruk dat ik vrij snel schoenplaatjes slijt. Daar waar sommige mensen spreken over soms wel 10.000 kilometer met één stel plaatjes, heb ik de indruk dat ik toch heel wat vlotter mijn plaatjes moet vervangen. Nu is dus een mooie gelegenheid om er maar eens een berichtje over te schrijven en in de toekomst weer op te halen.

Helemaal vreemd is forse slijtage bij mij niet trouwens omdat ik dagelijks gewoon de hele dag door op m'n fietsschoenen loop. De zolen maar dus ook de plaatjes slijten hierdoor toch wel meer dan wanneer je langere ritten maakt en buiten de fiets de schoenen maar weinig draagt.

Huidige kilometerstand: 10879

Geen opmerkingen:

Een reactie posten