vrijdag 27 augustus 2010

Remwerking onbetrouwbaar

Gisteren schreef ik er ook al over: de remwerking van m'n fiets.

Gisteren had ik op een gegeven moment last van gebrek aan remkracht. Vandaag was het juist omgekeerd. Ik hoefde bij wijze van spreken alleen maar naar de remhendel te kijken of het linker wiel blokkeerde al. Het is zelfs zodanig heftig dat ik maar besloten heb om de remkabel naar het linker wiel flink los te stellen en zo alleen nog maar op het rechter wiel te remmen want die valt nog wel te doseren.

Hier moet toch een keer een oplossing voor komen want dit rijdt niet fijn maar ook niet veilig.

2 opmerkingen:

  1. Dag WFvN,
    Ik had vandaag met de FAW ook last van blokkerende rem(men) en heb nog steeds maar 1 JW-kabel gemonteerd. Ik hoopte dus eigenlijk dat dit misschien door montage van ook de 2' misschien over gaat.
    Maar ik begrijp nu dat die 'oplossing' dus misschien niet werkt...
    Als dat zo blijkt te zijn denk ik trouwens eerder aan het aanbrengen van extra veertjes bij de hefbomen. De extra weerstand hierdoor bij 't knijpen lijkt me geen enkel probleem voor de Jagwire's!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 'k Heb het elders al eerder geschreven en gezegd. Die trommelremmen moeten 'ns bekeken worden op het gebruikte materiaal. Het zal dan wel blijken dat er onderdelen zijn die veel corrosiebestendiger moeten worden uitgevoerd. Gemakzuchtige fabrikanten... :-(

    BeantwoordenVerwijderen