dinsdag 1 december 2009

Grote boze automobilist met bijrijder en Streetview

Vandaag had ik weer eens te maken met een grote boze automobilist die op de terugweg van werk naar huis achter me reed in Hattemerbroek. Onder de A50 zet ik m'n richtingaanwijzer aan ten teken dat ik even later de rijbaan zal verlaten. Vlak voor het moment dat ik daadwerkelijk naar het fietspad ga, begint de auto achter me hevig te claxonneren. Kan ik ook en doe ijverig met hem mee. Als de auto me inhaalt kijkt de bijrijder met vlammende ogen in mijn richting en gebaart wat met z'n armen.
Of ze nou niet weten dat ik daar mag rijden of dat ze gewoon vinden dat ik het niet mag, ook al mag ik het wel, ik weet het niet maar vriendelijk waren ze niet.

In Zwolle haal ik het stel (in de donkere/zwarte Astra Stationwagon) ter hoogte van de Veerallee weer in. Bij de verkeerslichten waar je rechtsaf naar het station kan, komen ze me voorbij rijden en slaan rechtsaf. De bijrijder hangt uit het raam en brult iets om m'n aandacht te trekken. De claxon wordt weer gebruikt. Ik toeter maar weer even terug om te laten horen dat ook ik herrie kan maken. Ik krijg de vinger en groet hem vriendelijk op de 'Mr. Bean goes to America' terug. De bijrijder brult nog iets van 'Mot je wat' en trekt stoer een paar keer met z'n hoofd naar achteren van 'kom maar op'. Held.......

Maar vanavond wordt m'n dag weer goed gemaakt. Op internet lees ik dat ik inderdaad gespot ben door Google Streetview. 16 juli 2009 schreef ik er al over op m'n weblog. Maar nu staan de beelden dus ook online.

Hier een voorbeeld.




4 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd!! Super als je jezelf zo terug vindt!! En nog mooie foto's ook!

    Groeten,

    Marcel Prins
    Quest 342

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gaaf man! Ik kan me die streetview-ontmoeting nog herinneren, dat was toen ik met Google op zoek was naar 't huis waarin ik nu woon.
    Mijn complimenten voor je zelfbeheersing:
    Ik had vd week voor de pont te maken met brutale hoteltoeristen die aan de vlag begonnen te kloten en ik was toch al zo slecht gehumeurd...Of ze het ruiken!
    'Heb nu met de Fietsersbondplanner 'n route naar 't Noorden om die pont -in ieder geval met de FAW- helemaal te mijden (en nog niet om te rijden ook!).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zelfbeheersing? Welke zelfbeheersing?
    Was het maar waar. Dan had ik m'n claxon nog niet eens aangeraakt maar gewoon zonder blikken of blozen voor me uit gekeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik was in staat om er uit te komen (en dat eigenlijk ook van plan).Maar er waren ook vrolijke uitgelaten Italiaansachtige meiden bij die gewoon in een heel andere stemming waren...
    Ze begrepen m'n spaanse scheldwoorden dan ook.
    Precies de reden dat ik ook nooit fietstaxi-rijder zou willen worden. Met al die aangeschoten types op 't Leidseplein, Vondelpark, Rembrandsplein...!Respect.

    BeantwoordenVerwijderen