donderdag 16 juli 2009

Ruimte in de Quest

Goed, dat de Quest soms wat minder praktisch is met bagage dan de Versatile, daar ben ik nog niet van afgestapt. Maar wel ben ik er in het afgelopen half jaar achter gekomen dat de 26" Quest toch meer bagageruimte heeft, dan ik eerst dacht.

Maar vandaag nog weer een aangename verrassing.

Toen ik nog Alleweder reed, was het een genot om grote, lange dingen te verzeulen soms wel buizen van 4 meter lengte. Gewoon op de body binden die hap en rijden maar.
Toen ik de Versatile kreeg, kon dat niet zomaar meer. De lak wilde ik liever niet beschadigen maar daarbij kwam nog dat de openslaande klep ook een 'handicap' was want eerst de boel erop knopen en je kon niet instappen. Omgekeerd: eerst instappen en de boel op de fiets binden was er ook niet echt meer bij.

Maar nu: de Quest.
Ik ben vandaag naar de bouwmarkt gegaan voor een paar dingen waaronder een nieuwe WC-bril met kinderbrilletje erin en een ophangsysteem voor schilderijen.
De WC-bril maakte ik me geen zorgen over. Die druk ik zonder problemen links van het achterwiel. Maar die 2 meter lange rails van het ophangsysteem zat ik wel een beetje mee. Maar omdat het niet zo gek ver van huis is, het mooi weer is en ik het desnoods in de hand mee kon nemen, ben ik toch gegaan.

Bij de bouwmarkt moest ik direct al de WC-bril laten liggen want die was niet van dermate kwaliteit dat ik er 26 euro voor over had. Dus ben ik alleen met het ophangsysteem en 2 tubes lijm naar de kassa gegaan.

Na het afrekenen ben ik nog even naar de inpakafdeling gegaan waar ik een meter sisaltouw gepakt heb om de rails mee aan de Quest te knopen. Ik had het in gedachten om hem op de body te leggen en achter een spiegel te haken. Aan de achterkant dan langs de body, hangend aan een touwtje welke ik aan de dwarsstang boven de zitting zou monteren.

Buiten aangekomen bij m'n fiets wilde ik eerst wel eens zien wat er zou gebeuren als ik die 2 meter lange rails in de fiets zou schuiven. Dus ik druk het ding van af de voorkant richting de staart via het instapgat in de fiets....en ik schuif door en door en door..... todat bijna de volledige 2 meter in de fiets verdween. Er stak nog wel een deel aan de voorkant van het instapgat voor de fiets uit maar zeker niet dramatisch. Toen ik de plek van de schouderblokken bekeek, leek het net wel/niet te kunnen. Dus ben ik maar ingestapt om te proberen. De rails zaten net niet gemakkelijk ten opzichte van m'n linker schouder maar het lukte wel. Dus ben ik maar naar huis gereden.

Onderweg reed ik tegen de brug op. Een snorfietser kwam mij voorbij rijden met duidelijk snelheidsverschil. Toch vreemd omdat ik al bijna 27 km/h op de teller had en een snorfiets (blauw kentekenplaatje) bij mijn weten maximaal 25 km/h mag. Maar goed, hij reed me voorbij en even later ook 3 dames/meiden in de leeftijd van zo'n 25 jaar schat ik. Hij toeterde. Waarom? Ik weet het niet. De dames reden achter elkaar en het fietspad was breed genoeg om desnoods met z'n 3-en naast elkaar te rijden.
Toen ik dames naderde, hoorde ik ze alle 3 vrolijk met hun bellen rinkelen. Het waren geen standaard fietsbellen maar van de grotere varianten met lagere toon.
Toen ik ze naderde, heb ik m'n claxon (nu met de alarmsirene gekoppeld) ingedrukt. Een blik van verbazing vloog bij in ieder geval 1 van de meiden achterom. Toen ze me zag, kon ze een lach niet onderdrukken.

Morgen klussen.... deze keer niet aan de fiets maar gewoon wat pluggen in de muur rammen.

2 opmerkingen:

  1. lol goed bezig man!!! als je het praktisch indeelt kan je er erg veel in kwijd ja sta ik ook van versteld toen ik naar cv ging ( waar ik Quemo okwel ver8 had trouwnes a fin ) had k de quest met de 26 inc wiel helemaal volgeladen.. het rijd wel wat zwaarder en had alles op de beekmans manier in gegooit... nie praktische dus... maar kon wel een grote vouwbare tent in,slaapzak en mat,.... 2 tassen en res. buiten band....

    de mensen niet te veel laten schikken he!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zwaar rijden? Moet je voor de gein eens met 24 kg stenen gaan rijden:
    http://versatile021.blogspot.com/2007/01/storm-dakje-stenen-en-nat-kruis.html

    Of nog extremer met 31 liter drinken:
    http://versatile021.blogspot.com/2007/04/veel-meer-meest-bagage.html

    CV ben ik niet geweest inderdaad. Het was niet echt in de buurt en ik had andere afspraken dat weekend.

    En mensen laten schrikken? Ik zou niet durven ;-)

    BeantwoordenVerwijderen