maandag 13 juli 2009

Geluidsisolatie sirene

Omdat ik de sirene van het alarm nu als claxon heb aangesloten en de hoeveelheid geluid binnen de fiets toch wat onaangenaam is, heb ik de hele sirene ingepakt in ibiliet.

De sirene komt in het cilindervormige gat te zitten met de luidspreker naar onderen gericht. Op de achterkant van de sirene plaats ik het losse dekseltje ibiliet, welke ik met klittenband vast zet. De onderkant van het blok komt op het gat in de body te zitten zodat het geluid wel goed naar buiten de fiets kan komen.

[kleine update]
Hoewel ik de sirene nu helemaal ingepakt heb, krijg ik in de fiets alsnog flink wat herrie. Hoe dat gebeurt, is me niet duidelijk. Het zou via de body kunnen gaan en anders via de voetgaten naarbinnen.

2 opmerkingen:

  1. Hoi Wilfred,

    Je kunt overwegen om de claxon in het blok ibiliet te lijmen, en dat blok dan met klittenband of evt. lijm aan de body te bevestigen. Dan is er geen direct contact meer met de body. Als het dan nog te hard klinkt: Tja, dan is dat wel erg verdrietig.....

    Let wel op, het kan zijn dat de claxon vast moet worden bevestigd om een goed geluid te bekomen. Met de normale autoclaxon is dat i.i.g. wel zo.

    Groet van Quesjer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hm ja, het zou misschien contactgeluid kunnen zijn. Gelukkig draag ik doorgaans oordopjes die al heel wat geluid tegenhouden en het zo reduceren tot een acceptabel niveau.

    BeantwoordenVerwijderen