maandag 20 juli 2009

Klein onderhoud: claxonzoemer en stuurkabel

Het is me nu 2x overkomen dat de zoemer van de richtingaanwijzers geen geluid meer maakte. Eerst dacht ik dat de schakelaar haperde en de richtingaanwijzers het dus helemaal niet deden. Maar dat blijkt niet het geval te zijn. De schakelaar werkt, de richtingaanwijzers werken alleen de zoemer niet.

De doos met de zoemer heb ik daarom uit de fiets gehaald (lang leve het stekkersysteem) om de doos vanbinnen te bekijken. Maar ik geen slechte verbinding kunnen vinden in de bedrading van/naar de zoemer. Ook zou de zoemer zelf niet zo best kunnen zijn uiteraard. Dat is mijn eerste gok op dit moment.

Verder heb ik ook de stuurkabel maar even wat korter gemaakt. Met het monteren van de nieuwe vulblokken naast m'n schouders, zijn m'n handen wat naar voren gekomen. Zowiezo maakte ik al nagenoeg geen gebruik van de kabel (teken dat hij dus te lang is) en nu dus helemaal. Daarom heb ik de kabel korter gemaakt. Ik ben benieuwd of dat gaat bevallen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten