woensdag 17 juni 2009

Van alles en nog wat

Ik ben nog niet helemaal tevreden over de accu's of acculader bij m'n Quest. Waar de oorzaak ligt, weet ik niet maar ik zat gisteren met een compleet lege accu terwijl deze nog geen week geleden aan de acculader gehangen heeft.

In het verleden heb ik al een paar keer geschreven over een niet goed afgestelde accu-indicator. Maar daar ben ik dus van terug gekomen. Het ligt niet aan de accu-indicatoren. Beide accu's hebben nu een keer gehad (de linker heeft het nog steeds) dat ik hem niet vol geladen kan krijgen. De rechter wil wel helemaal vol laden (als ik de accu-indicator mag geloven). Maar als ik die accu aan de lader laat hangen, dan zie ik hem toch weer wat 'leeg' lopen; de twee bovenste LEDs branden dan niet meer. Hier moet ik dus toch eens naar gaan kijken.

Verder ben ik vanmorgen naar de Aldi geweest om nieuwe sportbrillen te halen. Het betreft brillen met 3 sets 'glazen' van polycarbonaat in de varianten 'zwart', geel en kleurloos. Verder zit er bij elke bril een brillendoekje, een koortje om hem om je nek te hangen (niet boeiend vind ik) en een hoesje waarin je alle spullen kan opbergen en die je aan je riem kan hangen. Twee van deze hoesjes heb ik al in m'n Quest hangen onder de rand. De ene voor een bril met donkere glazen, de andere voor een bril met gele glazen.
Een flinke tijd geleden had ik al 4 van die brillen gehaald maar inmiddels zijn er nog maar twee van over. Bij de andere 2 is het montuur gebroken.
Maar goed, de brillen zijn ook niet duur met hun 3,5 euro dus mij hoor je niet klagen. Neem daarbij dat ik maar niet zuinig kan zijn op de glazen en dan zie je al snel dat een dure bril aan mij niet besteed is. Doe mij maar meerdere goedkope brillen dan één dure.
Omdat m'n voorraad dus op is en ik de laatste 2 in gebruik heb, was het tijd voor nieuwe brillen. Nu was er een aanbieding dus heb ik er 8 gekocht. Kan ik weer een tijdje vooruit. Nu heb ik alleen wat van die hoesjes over. Misschien dat ik er iemand blij mee kan maken. Questrijder Marcel V. vond het bijvoorbeeld erg handig waar de kleine hoesjes gemonteerd zitten in m'n Quest. Hem zal ik vast wel blij kunnen maken met zo'n hoesje.

Omdat ik vandaag 'pappadag' heb, zit ik wel met de kleine van bijna 2 thuis. Die is gewoon lekker met me in de Quest meegereden naar de Aldi. Dat gaat met een Quest een stuk beter dan met de Versatile. Met de Versatile lukt het met kleintjes ook wel maar onze jongste vond het niet zo geweldig als ik de klep dicht deed dus moest ik met maximaal 25 km/h rijden terwijl de klep open stond. Dat remt dus af en ontneemt veel zicht. Met de Quest zit ik niet met dat probleem. Met de Quest heb ik die problemen niet waardoor ik ook nog eens met grotere snelheid kan rijden. Met 33 km/h ben ik naar de Aldi gereden met m'n dochtertje op schoot.
Maar zelfs de oudste van bijna 5 jaar kan nog fatsoenlijk bij me in de fiets. Ik wist eigenlijk wel dat het moest kunnen want Ymte S. doet volgens mij bijna niet anders. Voor mij is het alleen nog even zoeken hoe ik de kinderen het beste neer kan zetten.

Vrijdag over 2 weken ga ik hetzelfde grapje uithalen met de oudste. Die is dan vrij van school terwijl ik nog moet werken. Die gaat dan gewoon mee naar het werk. Zij zal dan (als het weer tenminste droog blijft) ook op m'n schoot meereizen naar Wezep.

Bij de Aldi complimenteerde een vrouw me met m'n fiets. Ze vond het prachtig.

Op de terugweg ging het ook heerlijk vlot. Op het fietspad van de Mastenbroerkerallee moest ik vlak voor de bochten richting de Mastenbroekerbrug een snorfiets inhalen. Van de andere kant kwam niets dus dat moest lukken. Echter toen ik naast de snorfietser reed, kwam er vanuit tegenovergestelde richting een brommer aanscheuren met zeker meer dan 40 km/h die ook nog eens verontwaardigd toeterde over het feit dat ik teveel links reed omdat ik de snorfietser inhaalde.
Tja, sorry jongen..... jij bent brommer, jij rijdt te hard want binnen de bebouwde kom mogen brommers maximaal 30 rijden als ze niet op de rijbaan zitten. Daarbij komt nog eens dat jij niet eens last van mij KAN hebben omdat jij met je brommertje niet op het FIETSpad mag komen. Je weet wel, zo'n pad wat aangeduid is met een blauw, rond bord met daarop de afbeelding van een witte fiets en waar dus géén brommer bij op staat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten