donderdag 26 februari 2009

Kortste woon-werk-ritje en stoelperikelen

Een kort berichtje vandaag. Ik moest vandaag voor het werk in Zwolle zijn. Slechts 4 kilometer van m'n huis vandaan. Dus een retourtje van 8 kilometer heb ik kunnen noteren voor woon-werk-verkeer op http://www.fietsenscoort.nl.

Verder heb ik nog wat ruzie met het stoeltje van de Quest. Die moet rechtop blijven staan door een paar moertjes en boutjes stevig vast te draaien. Dat heb ik nu al een paar keer moeten herhalen. Ongeveer na 3x omhoog/omlaag klappen, blijft hij niet meer rechtop staan.

Het stoeltje blijft puur rechtop staan door wrijving. Dit gebeurt door een nylon schijf die tussen het stoeltje en de fiets zelf zit. Een boutje er doorheen en 2 boutjes aan de andere kant klemmen het geheel bij elkaar. Het tweede moertje is een 'borgmoertje' om ervoor te zorgen dat de boel niet los draait. Maar om de één of andere reden gebeurt dat bij mij dus wel. Ik heb ook het tweede moertje al vervangen door een zelfborgend moertje maar ook dat heeft het probleem niet opgelost.

1 opmerking:

  1. ik vewacht dinsdag as m'n eerste woon-werk route te rijden met me sunrider die ik morgen ga ophalen

    BeantwoordenVerwijderen