donderdag 12 februari 2009

En nog wat meer spulletjes

Vandaag heb ik een spanhaak ontvangen:


Maar bestellingen gaan momenteel niet helemaal vlotjes. De tweede bestelling bij Conrad heb ik per ongeluk de verkeerde betaalmethode aangevinkt waardoor ik wat extra kosten moest betalen. Bij de spanhaken heb ik er 3 besteld maar 1 ontvangen (wel na een net mailtje van de leverancier met een eveneens netjes geplande afhandeling) omdat ze maar 1 op voorraad hadden terwijl ik er 3 besteld heb. Maar goed, 1 is voldoende in eerste instantie want ik heb er maar één nodig. Ik heb er nog twee extra besteld als reserve en voor eventueel andere toepassingen. Het ding kost minder dan de verzendkosten. In plaats van 3 die ik besteld heb, heb ik eerst één ontvangen, de andere 2 komen later met nog 2 of 3 gratis exemplaren extra.
Verder het motoralarm wat maar niet binnen wil komen. De eerste oorzaak lag bij een internetbank waarmee het bedrijf werkt. De internetbank heeft het geld ontvangen en zou de order door moeten sturen naar het bedrijf. Dat is niet gebeurd. De eerst volgende werkdag heb ik mijn geld terug ontvangen op mijn rekening. Dus kon ik nog een keer de bestelling plaatsen. Deze keer met een gewone overmaking. Maarja, van giro naar bank duurt weer mogelijk 2 dagen dus ook daar weer vertraging.

Maar goed, hoe dan ook..... het zal wel los lopen.

Wat ik met de haak wil?
Mangorijder Reinier heeft een Versatiledakje op z'n fiets. En bij Quest en Mango (en veel andere velomobielen) moet de montage toch wat anders dan bij de Versatile. De standaard hoeveelheid klittenband is niet voldoende bij harde wind. Vandaar dat ik bij de Versatile het dakje met nog heel wat extra klittenband heb vastgezet (met succes!). Alleen is dat niet praktisch als je het dakje steeds open moet klappen zoals bij Quest en Mango. Bij de Versatile heb je daar geen last van omdat je dakje en klep in één keer open slaat. Het dakje kan dus gewoon volledig gemonteerd blijven. Bij Quest en Mango niet. Dus daar is een andere constructie nodig.

Reinier heeft wat geknutseld met een kunststof haak die van een weekendtas af schijnt te komen. Alleen heb ik die kunststof haak nog niet kunnen vinden om te bestellen. Ook de aanwezige weekendtassen in huis hebben niet zo'n haak. Dus 'donortassen' zijn er niet. Na wat zoekwerk (met behulp van Reinier, waarvoor dank) heeft hij me een wat beter beeld gegeven van wat het is en onder welke categorie ik moet zoeken. Ik ben toen dus uitgekomen op een spanhaak die ongeveer dezelfde afmetingen heef. Alleen is deze van metaal.

Om de rand van de Quest niet beschadigen wil ik de haak helemaal voorzien van zacht materiaal zoals zelfklevend zacht klittenband of anders krimpkous. Ik zie wel. Maar ik heb m'n eerste haak binnen in ieder geval.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten