maandag 16 februari 2009

It's alive.... ALIVE!!!!

De Luxeons had ik allemaal al een plekje gegeven in de fiets.





Vandaag ben ik weer verder aan het knutselen geslagen.
Allereerst heb ik de 'centraaldoos' gemaakt die voor op de linker wielkast zit. Van hieruit wordt de elektronica gesplitst naar 3 plekken: linker dashboardkastje, staart en neus. Tevens zit er in dit doosje de elektronica voor het achterlicht en de clignoteur.

Ook heb ik een snoer gemaakt om tussen de accu's en het rechter dashboardkastje te prikken. De accu's heb ik met klittenband tegen de voorkant van de rechter wielkast geplaatst.



En toen het moment van de waarheid: de accu's aan het dashboardkastje prikken. En zie.... de eerste tekenen van 'leven':

3 opmerkingen:

  1. Jemig man... het lijkt K.I.T.T. wel (je weet wel die auto van Knightrider. Tof hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. K.I.T.T. Knight Industries Two Thousand

    Ja, die ken ik wel :-) Jeugdsentiment (evenals McGyver, A-Team, Airwolf en nog heel wat meer series)

    Ik heb ooit zo'n print van Velleman in elkaar geknutseld met 10 LEDs die heen-en-weer bewegen zoals bij de originele KITT, alleen dan uitgebreid met 'nagloeifunctie' zoals het bij KITT ook het geval is. Alleen mag je daar dus niet mee rijden. Ik heb die print ooit gebruikt in de Alleweder. Op school kwam Sinterklaas met mijn Alleweder aanrijden; achter het ruitje in de neus zat het looplicht gemonteerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. nu nog eventjes een atemmetje er in monteren like kitt:P ja nee ziet er goed uit hoor wel handig als je zo technche bend

    BeantwoordenVerwijderen