woensdag 4 februari 2009

Eerste kunstwerkje voltooid

Het rechter dashboardkastje is klaar.

Ik heb hem eerst wel even kort getest met een 9V batterij. Maar.... hij deed niet wat hij moest doen. Er gingen geen LEDjes branden van de accu-indicator. Maar geen wonder, ik heb ze ingesteld op 10V tot 12V. En 9V ligt daaronder, dus gaan er dan geen LEDjes branden.

Maar er was nog een probleem want ook het LEDje welke aangeeft welke accu ingeschakeld is, ging niet branden. Maar wederom even een vlaag van verstandsverbijstering. De schakelaar om te wisselen tussen de accu's stond op de andere accu ingesteld, een accu die niet aangesloten was. Dus de schakelaar omzetten was voldoende om het LEDje wel te laten branden.

Maar ook het LEDje bij de sleutelschakelaar gaf geen sjoechem. Maar ook geen wonder want ik had nog geen zekering in de zekeringhouder geplaatst. Dus ook dat was snel opgelost.

Kortom: alles goed verlopen qua hardware. Alleen de bedrading in m'n bovenkamer lijkt wat veel weerstand te hebben ;-)

4 opmerkingen:

  1. Koel... ik ben benieuwd naar een (tussentijdse) foto. En uiteindelijk ook naar het eindresultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De lage voedingsspanning van 9v wordt ruimschoots goedgemaakt met hoe je de spanning naar ons als lezer toe weet op te voeren...
    Of aan deze kant vd verbinding zit ook 'n draadje los.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tja Wilfred, daar heeft zelfs een "jonkie" als ik wel eens last van (na een paar vermoeiende dagen) + ik weet amper hoe een led er uitziet, dus het valt wel mee ;-)

    BeantwoordenVerwijderen