dinsdag 24 februari 2009

Eerste werkdag met de Quest en Blogger doet raar

Vandaag was de eerste dag met de Quest naar het werk. Thuis heb ik de fietscomputer gereset (voor dagafstanden, etc., niet voor totaalafstand uiteraard). Op het werk aangekomen had ik een beduidend hoger gemiddelde dan ik gewend was met de Versatile in deze tijd van het jaar. Ik had dat niet helemaal verwacht.
Wellicht speelt het effect van het nieuwe 'fungehalte' mee maar dan nog.

Op het werk heb ik de fiets op de oude plek van de Versatile geparkeerd. Op een vak voor een auto dus. Hoewel ik al vaker commentaar heb gehad over het feit dat ik met een fiets een parkeervak in beslag neem, is 'het' vak doorgaans leeg als ik aankom op het werk. Misschien toch dat het langzamerhand 'vanzelfsprekend' aan het worden is.

Maar goed, ik heb de fiets op het alarm gezet.
Niet veel later was ik in het gebouw, toen begon de afstandbediening te piepen. Het alarm ging af. De microgolfsensor had de aanwezigheid van een collega opgemerkt.
Later die ochtend ging het alarm weer af. De fiets zegt met 'stil'alarm niet veel meer dan een bescheiden 'neut'neut'neut' (nee, niet van de drank maar het is een poging het geluid van het zoemertje van de richtingaanwijzers in tekst om te zetten). Toen ik naar buiten keek, zag ik 2 collega's bij m'n fiets staan. Tja.... toen had ik toch even de neiging om op wat knopjes van de afstandbediening te drukken om het alarm te laten loeien. De neiging kon ik dan ook niet weerstaan. De collega's deden vervolgens 2 stappen terug en verplaatsten hun handen naar hun oren. Boodschap overgekomen dus. Ze keken direct omhoog in mijn richting.

Op een moment dat ik even vrij was, ben ik met de afstelling van de microgolfsensor bezig geweest. Die heb ik een redelijk stukje minder gevoelig gezet.

Later op de dag moest ik naar Zwolle voor een vergadering. Daar heb ik de fiets geparkeerd bij andere fietsen. Het alarm heb ik gewoon volledig aangezet. Ik heb wonder boven wonder geen melding meer gehad terwijl de afstandbediening nog wel ontvangst had van het alarm.

Het zal nog wel even duren voordat ik het alarm helemaal goed afgesteld heb want ook de schoksensor en/of trillingsensor moet nog worden aangepakt.

De afstandbediening heeft trouwens een belachelijk groot bereik met zenden in vergelijking met het alarm wat ik in de Versatile had zitten. Daarbij kon ik het alarm vanaf de 2e verdieping pas bedienen als ik het raam open had gedraaid en de afstandbediening buiten het raam hield. Het alarm wat ik nu ingebouwd heb, doet het gewoon binnen het hele gebouw. Dat is wel prettig.

Wat betreft blogger. Ik heb nu 2 reacties gehad van lezers met ondermeer de mededeling dat ze niet konden reageren op mijn weblog. Dat vind ik heel jammer. Wat de oorzaak is? Ik weet het niet. Ik ken het probleem wel want ik heb het ook bij andere weblogs gehad (ondermeer bij http://marksversatile021.blogspot.com ). Of het nou aan de layout ligt of gewoon aan google zelf, ik weet het niet. Irritant is het wel. Maar ik heb niet de indruk dat ik hier enige invloed op heb.

2 opmerkingen:

  1. Dan gaan we gelijk even proberen of het reageren op dit onderwerp wel lukt ;-)

    PS. heb je trouwens ook een pas-op-er-zit-een-alarm-op-deze fiets-bordje bij je fiets staan (net als Quesjer)? Ik kan me anders voorstellen dat mensen nieuwsgierig worden en er in gaan kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nog niet maar dat gaat weldegelijk gebeuren. Dat komt nadat de bestickering erop zit. Ook zal ik dan een plek zoeken voor 'Velomobiel.nl' en 'Quest'

    En toen wilde ik de reactie plaatsen, komt Blogger aan met 'Uw verzoek kan niet worden verwerkt. Probeer het opnieuw.'

    Dus kopiëer ik dit bericht nu éérst voordat ik de reactie weer probeer te plaatsen. Ik ben zo al een keer een enorme lap tekst kwijt geraakt die ik níet naar het geheugen had gekopiëerd.

    BeantwoordenVerwijderen