Lekstatistieken

Statistieken van de lekken die ik gereden heb met de Quest:


2009


Lek 1: 2358km;
  • Rechtsvoor; Kojak; gewoon lek
Lek 2: 3032km;
  • Rechtsvoor; Kojak; vrij 'groot' stukje metaal.
Lek 3: 4922km;
  • Rechtsvoor; Kojak; groot stuk glas
Lek 4: 6341km;
  • Achter; Kojak; groot stuk glas maar effectief gedicht door SuperSealant; pas opgemerkt bij verwisselen van de band.

2010


Lek 5: 6947km;
  • Rechtsvoor; Kojak; niet duidelijk wat de veroorzaker was, wel veel steentjes/glas aangetroffen.
Lek 6, 7, 8, 9 en 10: 7859km;
  • Achter; Furious Fred zonder Raceguard; 1 groter lek, 4 kleinere lekken, alle 5 gedicht door SuperSealant en pas opgemerkt bij verwisselen van de band.
Lek 11: 9570km;
  • Rechtsvoor; Kojak; Vermoedelijk velglint
Lek 12: 11219km;
  • Rechtsvoor (meen ik); Lek effectief gedicht door de race sealant
Lek 13 en 14: 12830km (naar schatting)
  • Links- en rechtsvoor; Lek effectief gedicht door de race sealant

2011


Lek 15 t/m 20: 13176km; Elite Race Sealant in de banden
  • 2 rechtsvoor waarvan 1 gedicht bij 5 bar.
  • 4 achter waarvan 1 pas gedicht bij 2 bar.
  • Andere 4 lekken (voor en achter) effectief gedicht.
Lek 21 t/m 25: 13190km; Elite Racer Sealant in de banden hoewel links te weinig
  • 2 rechtsvoor waarvan 1 bij een nippel en daarna bij het ventiel; niet te dichten dus
  • 3 linksvoor waarvan 2 kleintjes die gedicht leken en een nieuwe grote maar te weinig vloeistof in de band waardoor het lek niet gedicht is.
Lek 26 t/m 28: 14420km; Elite Racer Sealant in de band
  • 2 lekken in de Furious Fred met RaceGuard; effectief gedicht
  • 1 lek in de Furious Fred, pas gedicht bij 2 bar
Lek 29: 15024km; Elite Racer Sealant in de band; niet gedicht
  • 1 lek linksvoor. Lek aan de velgkant; stilstaand leeggelopen
Lek 29 vervolg: 15620km; Elite Racer Sealant in de band; niet gedicht
  • 1 lek linksvoor. Lek aan de velgkant onder de plakker van lek 29: scheur geworden.
Lek 30: 18066km; Elite Racer Sealant heeft me met zachte band op plaats van bestemming gekregen
  • 1 lek linksvoor. Er zat op moment van plakken niet veel sealant meer in de band maar het lek was wel voldoende gedicht om door te rijden.
Lek 31: 18203km; Lek niet gedicht wegens klapband
  • 1 lek rechtsvoor. Elite Racer Sealant had geen nut meer bij een klapband vanwege zwaar versleten buitenband'
Lek 32: 18813km; lek niet gedicht wegens velgkant
  • Achterband: Furious Fred met Raceguard; lek aan de velgkant, lek niet gedicht door Elite Racer Sealant.

2012


Lek 33 en 34: 20476 km; lek 33 gedicht, lek 34 pas bij lage druk; oorzaak onbekend.
  •  Achteband Furious Fred met Raceguard; 2 lekken; ene gedicht door Racer Sealant, andere pas bij lage druk
Lek 35: 21562 km;
  • Rechtsvoor, Kojak. Echt een sneetje van een paar millimeter. Racer Sealant heeft vrij laat het lek gedicht. Binnenband is afgeschreven.
Lek 36: 23030 km;
  • Rechtsvoor, Kojak Klein gaatje, opgemerkt na licht dweilerig gevoel in een bocht. Band had nog iets van 4 bar. Pas bij oppompen naar 6 bar werd het lek duidelijk door Racer Sealant wat uit de band kwam. Buitenband was overigens inmiddels afgeschreven.
Lek 37 en 38: 24641 km;
  • Linksvoor, Kojak groter gat door stoten tegen stoeprand. Elite Racer Sealant heeft niet meer kunnen werken.
  • Linksvoor, Kojak. Snee van een centimeter. Gevolg is vermoedelijk dat de band tussen velg en hieldraad heeft gezeten

2013

Lek 39 en 40: 26584 km;

  • Achter, Furious Fred met Raceguard. Normaal lek, mogelijk oud omdat er en flinke prop Elite Racer Sealant in zat. 7e lek dus binnenband afgeschreven. Ontdekt toen ik de fiets uit de garage haalde. Buitenband ook versleten dus afgeschreven.
  • Achter, vervangende band was direct lek. Snee aan de velgkant langs de naad.
Lek 41: 27954 km;
  • Voor, Kojak. Lek ontstaan tussen binnenband en het rubber plaatje rondom het ventiel. Lek zat vermoedelijk langs de naad van de binnenband. Elite Racer Sealant heeft vreemdgenoeg z'n werk niet gedaan; er is zat spul  naar buiten gekomen en het gat was zeker niet te groot.
Lek 42: 29080 km;
  • Achter, Furious Fred met Raceguard. Het lek zit aan de velgkant. De Elite Racer Sealant heeft daarom geen kans gehad om te dichten.

2014

Lek 43: 31829 km;

  • Linksvoor, Kojak met Elite Racer Sealant. Redelijk fors lek waarin zich een dikke prop sealant had gevormd. Lek te groot om effectief te dichten bij hoge druk. Druk liep terug tot fatsoenlijke spanning om te rijden  maar te zacht om stevig door bochten te gaan; de fiets voelde dweilerig aan.