zaterdag 3 februari 2018

Quemo verkocht

Sinds ik ander werk heb, is Quemo bijna niet meer de garage uit geweest. Dat betekent dat Quemo 2 jaar nagenoeg stil heeft gestaan. Erg jammer natuurlijk van zo'n fiets. Vandaar dat ik besloten heb om Quemo te verkopen. Eind 2017 heb ik de fiets op Marktplaats gezet. Al vrij vlot kreeg ik reacties.

Vandaag is het er dan toch van gekomen. Een koper is vandaag gekomen om Quemo op te halen.


En hiermee ben ik velomobielloos. Deze blog zal ook niet meer worden bijgewerkt.

Verder wens ik de nieuwe eigenaar van Quemo veel plezierige en veilige kilometers.

9 opmerkingen:

  1. Het ga je goed in een velomobielloos leven.

    Ik ben van 2008 tot 2013 zonder vm door het leven gegaan.
    Van 2004 tot 2008 heb ik niet of nauwelijks gefietst vanwege mijn ziekte.

    Ik ben benieuwd hoe lang jij het volhoudt. Misschien tot ziens.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. bijzonder dat je helemaal niet meer in een velomobiel stapt omdat woon werkverkeer op een andere ingevuld wordt. Naast regelmatig woon-werk ritten, stap ik ook in het weekend, in vakanties of op een zomeravond graag even in voor een rondje. Heb je dan al die tijd tegen je zin in gefietst? Ik bedoel het overigens niet veroordelend hoor, gewoon uit interesse.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja, dingen veranderen. In de zomervakantie (destijds 7 weken) ging ik ook met enige regelmaat gewoon een flink eind fietsen om m'n conditie een beetje op peil te houden. Mijn vakanties zijn nu een stuk korter, m'n conditie krijg ik op het werk wel dus daar geen noodzaak. 's Avonds heb ik vaak weinig tijd. Met m'n nieuwe werk maak ik heel wat meer uren. En ja, gelukkig heb ik altijd met veel plezier gefietst. Het was altijd een heerlijke 'wakkerworder'. M'n fiets was een liefhebberij, ik heb hem altijd zo goed mogelijk onderhouden om ook het fietsplezier zo hoog mogelijk te houden. Maar m'n leven is gewoon veranderd. De fiets heb ik niet meer nodig, de garage staat vol en wordt voller omdat de fietsen van m'n groeiende kinderen ook groter worden. Er is ook gewoon niet genoeg ruimte om de nodige fietsen allemaal bij de garagedeur te zetten dus zou er dan elke keer geschoven moeten worden met fietsen. Dat is dan een bijkomend puntje maar handig is het ook niet.

      Nee, het is dus gewoon een samenloop van dingen maar zeker niet dat ik er geen plezier aan heb beleefd. Mocht ik ooit ander werk krijgen en weer met de fiets naar het werk willen, dan zal ik ook zonder twijfel zo weer een velomobiel kopen. Het is gewoon een praktisch ding maar je moet hem wel gebruiken. En daar schort het dus aan op dit moment.

      Verwijderen
  3. Je hebt me ooit geinspireerd wielrenners los te rijden :-))

    Maar er is een tijd van ergens aan beginnen en een tijd van er weer mee ophouden. Als het niet langer je interesse heeft is het slechts een onhandig grote fiets die stilstaat en nog heel wat geld staat waard te wezen idd...

    En iemand anders gaat hem wel weer gebruiken. Das beter dan nutteloos stilstaan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja, dat er heel wat geld stil stond te staan vond ik niet zo'n probleem. Wel de ruimte inderdaad die hij in beslag nam en dat in combinatie met dat ik hem gewoon niet meer nodig had.

      Verwijderen
  4. Onvoorstelbaar Wilfred, zo'n fanatieke blogger als je ooit was!
    Bij het schrijven van mijn laatste bericht moest ik nog aan je denken omdat ook jij nogal blij verrast was over het effect van iets minder spaakspanning op happende trommelremmen...
    Je zult toch nog wel een simpele open ligfiets blijven rijden toch?
    Hoe dan ook het ga je goed!
    Mvg Mick

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jazeker, ik moet natuurlijk wel een fiets hebben. Hoewel een normale fiets ook z'n voordelen heeft, houd ik het toch bij m'n Fujin die wel gewoon in de garage blijft staan. Dat is nu nog m'n enige fiets en een Nederlander MOET gewoon minimaal een fiets hebben.

      Verwijderen
  5. I take pleasure in, lead to I discovered exactly what I was taking a look for. You have ended my 4 day long hunt! God Bless you man. Have a nice day. Bye

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nice post thank you Kevin

    BeantwoordenVerwijderen