donderdag 19 februari 2009

Alarm wegwerken

Vandaag sla ik verder niet meer aan het knutselen. Maar plannen doe ik wel.

Het alarm wil ik wegwerken in een doosje. de hoofdmodule is wel een doos maar er zitten enorme vrachten draad aan vast. En niet te vergeten een enorm lompe stekker. Dat ziet er niet uit.

Ik heb de neusdoos al wel gedeeltelijk klaar maar daar past het alarm niet meer bij in. Vandaar dat ik morgen een nieuwe doos ga halen. De huidige doos laat ik zoals hij is. De nieuwe doos ga ik gewoon volledig opnieuw inrichten. Dat wil zeggen: opnieuw de aansluitingen solderen, etc. Het mooie is dat ik dat allemaal buiten de fiets kan doen omdat..... ik de stekkers heb toegepast zodat ik de elektronica gemakkelijk kan verwijderen en/of vervangen. Dat gaat nu dus gebeuren.

De doos wordt enorm veel groter maar blijft nog net voor de trappers zitten. Dus zit hij net niet in de weg.
De doos wordt een stuk langer maar ook wat breder en dikker. Dat dikker is wel praktisch omdat ik dan ook weer meer ruimte heb om de stekker voor de stuurschakelaar weg te werken.

Ook heb ik nog een andere wijziging aangebracht in de planning. Ik wilde de sirene van het alarm ook een eigen schakelaar geven aan het stuur. Alleen heb ik het alarm vandaag getest. Deze geeft dermate veel herrie dat ik die functie nooit zal willen gebruiken als ik ín de fiets zit. Dus die schakelaar komt te vervallen. Blijft dus over de seinlichtknop, de richtingaanwijzerknop en de knop voor de claxon.

Het LEDje van het alarm moet ook nog een plek krijgen. Ik denk dat dat ik die op de neusbuis ga plaatsen.
De sirene komt onder de neusbuis te hangen richting de voetgaten.

Wat ik nog moet uitzoeken is de microgolfsensor. Waar ik die ga plaatsen, weet ik nog niet. Maar dat is ook weer afhankelijk van de vorm en het formaat 'bel' wat hij creëert. Dus ook dat zal ik eerst nog moeten uitzoeken.

Ochja, niet vergeten: de fietscomputer. Ook die (en de kadansmeter) moeten nog worden aangebracht.

Morgen is er weer een nieuwe dag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten