Vandaag ben ik bij C&S in Zwolle geweest om een kostenplaatje te laten maken voor het spuitwerk wat nodig is om mijn fiets te repareren.
Mij is inmiddels wel duidelijk dat er heel wat moet gebeuren. Uiteraard moet het gat dicht gemaakt worden en verzwakte plekken in het glasvezel moeten verstevigd worden. De man van het bedrijf gaf aan, net als de man van mijn verzekeringsmaatschappij, dat het handiger is om alles door dezelfde partij te laten repareren. Ik vroeg of zij dan wel doen in glasvezel. Dat blijkt dus wel het geval te zijn.
Wat zal er vermoedelijk moeten gebeuren volgens de man? Uiteraard glasvezel gerepareerd, voorwerk voor het opnieuw spuiten, het spuiten zelf maar daarvoor moet zo'n beetje 2/3e van de bestickering verwijderd worden en natuurlijk later weer aangebracht.
Ik ben benieuwd met wat voor bedrag hij op de proppen komt.
Helaas heb ik hem niet kunnen vertellen welke lak erop zit, wel hoe de lak is opgebouwd. ik heb de code van de lak nog niet kunnen vinden. VM.nl heb ik gemaild, ik hoop dat zij het weten. De originele spuiter heb ik gebeld: Kruik in Dronten. Alleen is die begin dit jaar van eigenaar veranderd. De vorige eigenaar heeft de gegevens meegenomen. De nieuwe eigenaar kon me dus niet helpen. Maar ik heb wel gevraagd of hij wist welke lak de vorige eigenaar gebruikte. Dat is vast geen Dupont want dat gebruikt de huidige eigenaar. Hij dacht dat voorheen R-M gebruikt werd.
Ik ben benieuwd hoe dit allemaal af gaat lopen.
Toch wel een kleine vrolijke noot. De man van het schadeherstelbedrijf leek er zin in te hebben dit klusje aan te pakken. Dit is weer eens wat anders dan de standaard autoschade.
Vraagje: Heb je een speciale reden om je fiets bij dit bedrijf te laten herstellen?
BeantwoordenVerwijderenIn verband met de kosten wil Univé een expert erbij hebben. Met dit bedrijf heeft Univé connecties. In Doornspijk (waar de fiets naar toe zou gaan via VM.nl) zou een expert erbij gehaald moeten worden en zou ik mijn fiets in ieder geval een dag kwijt zijn. Dit bedrijf zit dicht bij huis en wordt geaccepteerd als expert. Daar kon ik gewoon even langs gaan om de schade op te nemen.
VerwijderenQuemo,
BeantwoordenVerwijderenIk zou liever herstellen met carbon en epoxy. Veel lichter en ook veel sterker. Qua prijs nauwelijks verschil.
Ik kan het voorstellen aan het bedrijf. Dank.
VerwijderenQuemo, Unigarant werkt met zgn. schadegarant bedrijven. Is op zich niets mis mee maar dit betekend in ieder geval twee puntjes 1e minimale kwaliteit eisen; 2e prijs afspraken en dus geen na-calculatie!
BeantwoordenVerwijderenJij bepaald zelf waar je de schade laat repareren, ze kunnen hooguit met kosten van eigen risico dreigen.
Is het verhaal-schade? dan heb je er recht op dat de reparatie zodanig uitgevoerd wordt dat je Quest in dezelfde staat gemaakt wordt als voor de schade. Ik zou de tips van Wim zeer ter harte nemen en hem anders bij Jan in Enkhuizen laten repareren, die heeft zoveel meer ervaring als een "normaal" schade bedrijf. Schoenmaker hou je bij je leest, des te meer plamuur des te minder het vakmanschap!
Dat plamuurverhaal is gisteravond toevallig ook door m'n hoofd geschoten. Los van het extra gewicht (gelukkig ben ik geen grammenjager), maak ik me eigenlijk nog meer zorgen over het effect van plamuur.
VerwijderenIn mijn hoofd zit dan een materiaal wat minder flexibel is dan glasvezel. Bij licht indrukken van de body waar plamuur zit, zie ik in gedachten dan barsten ontstaan in het plamuur met alle gevolgen van dien.