zondag 1 maart 2009

En we klussen weer verder

Vandaag heb ik voor de 2e keer de beschadiging aangestipt met oranje lakstift. Helaas niet dezelfde kleur maar altijd beter dan de witte streep van het glasvezel Ik ga nog wel kijken naar een beter passende lakstift.

De fiets heb ik wat netter ingeruimd. De reservebinnenbanden lagen nog in de doosjes, die heb ik nu opgepompt en in de buitenbanden gelegd. De Halfords Hogedrukpomp heb ik een plekje gegeven rechts van het achterwiel. M'n muts, handschoenen en kol heb ik in de smurfenmuts gedrukt. M'n jas heb ik boven de beugel, die achter het instapgat zit, gedrukt. Zo blijft er links van het achterwiel heel wat meer ruimte over.

Verder ben ik aan de slag gegaan met de houder voor m'n mobiele telefoon. De houder heb ik gewisseld met die van de auto. Zo heb ik het toch eindelijk voor elkaar dat ik m'n mobieltje op een fatsoenlijke plek kwijt kan waar ik hem goed kan zien en gemakkelijk kan pakken zonder dat hij in de weg zit. Hij is nog niet geplaatst want om hem te monteren wil ik nog even wat materiaal halen waaronder het onmisbare zelfklevende klittenband.

Dan het dakje. Dat is ook nog altijd een punt van aandacht. Allereerst heb ik een stukje band voorzien van de harde variant klittenband aan de uiteindes. Deze heb ik aan de flapjes van het dakje gekleefd. De lengte van het band is zodanig dat hij netjes om de rolbeugel sluit en direct de klittenbandjes op de juiste plek houdt. Hierbij blijft er automatisch de benodigde 'kier' tussen dakje en rolbeugel.

Tot slot nog de haak om het dakje vast te haken aan de rand van het instapgat. Die heb ik nog niet klaar. Wel heb ik een haak liggen maar die is wat aan de zware kant want die is van metaal Daar ben ik niet geheel gelukkig mee. Liever heb ik een gelijke haak zoals Mangorijder Reinier heeft toegepast. Helaas heb ik die haak nog nooit ergens gevonden. Maar ik heb een nieuw idee: gewoon zelf maken.

Ik heb nog wat ABS liggen van de Versatile. Dat ABS heb ik in een paar stroken van 4 cm breed geknipt. 3 van die stroken heb ik in de vorm van een haak gebogen, zo dat de 3 stroken netjes op elkaar aansluiten. Vervolgens heb ik de stroken op elkaar gelijmd. Dat ligt nu te drogen tot de 3 stroken goed met elkaar verlijmd/versmolten zijn. Dan zal ik het verder afwerken door overtollig ABS te verwijderen en er een sleuf in te maken zodat ik er een band doorheen kan halen.

[update]

Ik ben nogal eens een ster in het verkl*ten van sommige dingen. Ik heb daarom 3 van die haken gelijmd. Dan kan ik er dus eventueel 2 verprutsen ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten