maandag 9 maart 2009

Wind en dakje

In verband met de aanrijding met de hond vanmorgen, ben ik vanmiddag vanuit het werk naar Dronten gefietst om bij Velomobiel.nl te laten kijken naar m'n fiets. Ik heb nog geen ervaring met het glasvezelgebeuren en weet dus ook niet goed hoe ik beschadigingen kan ontdekken.

Ymte heeft gekeken en ziet verder geen schade aan mijn fiets. Ik zag bij ze een paarse Quest staan met schade. Daar kon ik dus goed zien hoe je breuken kan herkennen. Het licht schijnt dan van buiten naar binnen door de gelcoating heen of ontbreekt de gelcoating mogelijk helemaal. De lak zal dan barsten hebben.

Maar goed, het is in mijn geval dus alleen een lakschade op een klein plekje.

Er stond onderweg flink wat wind. Ik heb die wind grotendeels recht van voren of van achteren gehad. Naar Dronten toe had ik op de Flevoweg de wind pal op kop. Dat heb ik gedaan met snelheden van 30 tot 35 km/h. Teruggaande had ik de wind dus in de rug en heb ik grotendeels 35 tot 40 km/h gereden. Dat ging heerlijk vlot dus.

Het dakje is mooi blijven zitten met m'n zelfgebouwde haak. Alleen in de laatste bocht voordat ik bij VM.nl was, hoorde ik wat klittenband losgetrokken worden maar het elastiek tok het dakje weer netjes terug op z'n plek. Tot dusver is de uitbreiding van het dakje dus geslaagd.

1 opmerking:

  1. Hoi Wilfred,
    Ik bedacht van de week nog iets wat wellicht ook een goede optie zou kunnen zijn, nl. om de dakbevestiging zoveel mogelijk te maken met meteriaal uit de kampeerwinkel. Ik ben van plan aan het dakje twee driehoekige stukjes stof met een oog te naaien (zoals je ook aan tenten ziet voor scheerlijnbevestiging, en op de hoeken van een te spanne zeil) Daardoorheen kan een simpel te vervangen en overal verkrijgbaar tentrubber gehaald worden (eventueel met een "sokje" er om heen om haren te beschermen)Daaraan een S-haakje (ook verkrijgbaar bij de kampeerwinkel) en díe haak je aan "de haak". Reservemateriaal kan je dan ook simpel meenemen en zonder gereedschap dingen vervangen.
    Groet, Reinier

    BeantwoordenVerwijderen