zaterdag 31 januari 2009

Kleur bekennen en starten met knutselen

Na vele dagen (of moet ik zeggen weken?) nadenken en puzzelen over hoe de elektrische installatie in m'n nieuwe fiets moet gaan worden, is vandaag dan eindelijk het moment aangebroken dat ik daadwerkelijk aan het knutselen geslagen ben.

Zoals gezegd, komen de standaard dashboardkastjes van Velomobiel.nl te vervallen. Hiervoor in de plaats komen dezelfde doosjes als ik heb gebruikt voor de accu-indicatoren in onze Versatiles.

Ik ben begonnen met het linker doosje. Die heb ik eerst maar eens voorzien van DIN-aansluitingen aan de bovenkant en een aansluiting voor de fietscomputerverlichting.

Vervolgens heb ik het deksel voorzien van 5 schakelaars voor de fietscomputer, InoLED, achterlicht, markeringslicht aan de voorkant en het alarmlicht.

Bijbehorend ook 10 LEDs. 3 rode voor het achterlicht, 3 gele voor de markeringslichten, 2 gele en 1 rode voor het alarmlicht en nog een groene voor de InoLED. Niet voor de fietscomputer? Nee want die zit binnen de fiets dus of die brandt, dat zie ik op die manier wel.

Ik moet nog wel de LM317's solderen voor de LEDs en nog wat diodes maar dat komt later.

Verder is sinds vandaag ook te zien welke kleur mijn fiets gaat krijgen. Of beter een indicatie.

Tijden heeft de kleur op WIT gestaan. Maar daar is verandering in gekomen. En de kleur wordt........ [trommelgeroffel] Metallic Oranje. Zie de 6e plaats in de wachtrij:



Niet van dat flauwe oranje, maar als het goed is, echt gruwelijk oranje. Dat heeft nog een doel, maar dat verklap ik later. Goed, ook om goed op te vallen natuurlijk maar niet alleen daarvoor.

[edit 20-9-2013]
De lak is van RM:
lak MY 076-68 oranje pearl met voorkleur
[/edit]

2 opmerkingen:

  1. OK kappa om op te vallen en die andere reden o.i.v. André van Duin's "Balletjes van de Koningin" ?
    http://www.wilcootje.nl/?p=1889

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als persoon die bijna absolute hekel heeft aan carnaval..... nee, toch maar niet (niets ten nadele van André van Duin overigens, ik kan meestal smakelijk lachen om z'n karaktjertjes die hij neerzet zoals de pizzajongen en Wijdbeens)

    BeantwoordenVerwijderen