woensdag 28 januari 2009

Meer spulletjes, meer wijzigingen

Vandaag ben ik even op pad geweest voor wat spullen voor m'n Quest.

Er zijn weer wijzigingen in de plannen. De standaard dashboardkastjes van VM.nl ga ik waarschijnlijk niet gebruiken. Ik ga dezelfde kastjes toepassen zoals ik in onze Versatiles gedrukt heb. Ik kan dan namelijk meer voorbereidend werk verrichten voordat ik de fiets heb. Verder zijn zulke doosjes heel wat gemakkelijker in te richten dan de dashboardkastjes van VM.nl. De vorm is wat eenvoudiger, heeft meer en grotere platte vlakken. Ook zijn ze ruimer en voorspelbaarder qua vorm. De ronding van het wielkast en de rondingen van de dashboardkastjes maken het niet gemakkelijker. Verder ligt de elektronica dan in een bakje met een deksel, water zal dan iets minder makkelijk in het doosje kunnen komen gok ik. Daarbij komt dat de huidige doosjes me verder goed bevallen, dus waarom die niet monteren.

Bij Fakkert heb ik daarom 2 van die doosjes gehaald, voor elke wielkast 1. Verder moeten er nog wel meer doosjes bij komen maar daarvoor moet ik toch eerst wat meer van de fiets weten qua maten.
Ook heb ik een aluminium gespuitgiet doosje gehaald die ik mogelijk aan het stuur ga monteren voor schakelaars. Maar ook dat is nog niet zeker.
Tot slot heb ik er een nieuwe sleutelschakelaar gehaald. De variant die ik van Conrad heb, is een centimeter langer en past niet mooi in het gekozen doosje. Verder is de variant van Fakkert een stuk lichter. Dus de keuze was gemaakt: nieuwe sleutelschakelaar.

Bij Van Rossum heb ik wat schroefjes en boutjes gehaald. Ook wat gatenzagen. Alleen had ik maten 15mm, 18mm en 20mm nodig. De laatste hebben ze wel maar de andere twee niet maar die zijn er ook niet. Wel 14, 16, 17 en 19mm. Met de gedachte 'bederft niet' heb ik de omliggende maten meegenomen.

Maar ik kan dus beginnen met de dashboardkastjes te maken.

1 opmerking:

  1. haallooo beekie hier:P nou dze blog ga ik naturlijk volgen:P erg leuk om al de techniche dinge te lezen hoor,ik ales behalfe techniche hahaha maar leuk om om te lezen!!! top!

    BeantwoordenVerwijderen