zaterdag 17 januari 2009

Een niet-productief dagje

Vandaag ben ik op pad gegaan om wat dingen te regelen voor m'n nieuwe fiets.

Allereerst ben ik bij Paulus langs gegaan om wat dingen van de Quest op te meten en wat spullen van hem te lenen. Daar begon de gein. Paulus had (zoals gebruikelijk) z'n spullen goed voor elkaar maar wat me daar tegen zat was m'n linker voorband. Toen ik bij Paulus aankwam, hoorde ik m'n linker voorband sissen. Lek dus. En jawel, de antilekvloeistof kwam vrolijk naar buiten spuiten. Echt dichten was er niet bij dus ik ben benieuwd wat dat voor lek is. Maar dat ga ik straks controleren.

Na het bezoekje aan Paulus ben ik doorgereden naar Fakkert om daar wat elektronicadoosjes en stekkers wilde halen voor m'n nieuwe fiets.
Het type wat ik wil hebben, is de wat oudere DIN. En wat krijg ik te horen? DIN gaat eruit. Wat ze op voorraad hebben, hebben ze nog maar daarna gaat het moeilijk worden. Gezien ik 12 setjes 8 polig nodig heb, was ik bang dat dat wel eens een probleem kon gaan worden. En inderdaad, ze hebben het niet meer op voorraad. Maar goed, ze gaan maandag bellen met de leverancier in de hoop nog genoeg setjes te kunnen bestellen.
Maar ongedane zaken ben ik dus weer vertrokken want zonder stekkers weet ik ook niet hoe grote doosjes ik nodig heb. Dus ook geen doosjes gekocht.

Vervolgens ben ik doorgereden naar De Kleine om daar hun retroreflecterende folie te bekijken. Ik heb een offerte van ze ontvangen. Daarin schrijven ze dat de werking van het retroreflecterende folie tegenvalt. Ik ben benieuwd. De zwarte retroreflecterende folie die VM.nl verkoopt, is inderdaad wel minder van werking dan bijvoorbeeld de oranje retroreflecterende stickers die op de achterkant van de Quest geplakt wordt, maar ik vind de werking echt ruim voldoende.
Maar ik had het kunnen weten: De Kleine zit dicht. Dus ook daar ben ik ongedane zaken weer weg gegaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten