woensdag 8 juli 2009

Lek 2 en regen

3021 kilometer op de teller, ik ben op weg naar Kampen voor een boodschap. Het is vandaag nogal regenachtig. Bij vertrek heb ik het dakje in de staart gedrukt voor de zekerheid. Het dekje heb ik niet direct geplaatst.
Maar nog voordat ik m'n woonwijk uit was, zat de volgende bui eraan te komen. Bij de eerste dikke druppen heb ik daarom het dekje onder de neus vandaan getrokken om hem over de instapopening te plaatsen.

Maar nog voordat ik het dekje op z'n plaats had zitten, maakte m'n fiets een vreemd geluid. De exacte oorzaak van het tikkende geluid weet ik niet, wel weet ik dat een lekke band de oorzaak was.

Gelukkig reed ik net omlaag bij de Rozentunnel. Ik ben nog een paar tiental meters doorgereden om in de tunnel te stoppen en daar de band te vervangen.

Toen ik goed en wel in de tunnel stond begon het flink te hozen.
Ik heb op m'n dooie akkertje de band vervangen. De fiets heb ik tegen de wand van de tunnel laten steunen terwijl het rechter voorwiel van de grond hing.

Eenmaal de band vervangen was het weer betrekkelijk droog geworden en ben ik weer op pad gegaan. De hele rit met dekje.
Het waaide flink en dat was vrij nieuw voor me met de Quest. Net als rijden met regen overigens.
Op de heenweg had ik de wind van linksvoor. Ondanks dat kon ik toch 32 km/h op de teller houden.

De terugweg ging tussen Kampen en Zwolle een stuk vlotter doordat ik wind in de rug had. Op de weg richting 's Heerenbroek zag ik een tractor naderen in m'n achteruitkijkspiegel. Op dat moment reed ik zo'n 35 km/h. De snelheid heb ik vervolgens opgevoerd om te proberen het ding voor te blijven. Dat lukte vrij goed met iets meer dan 50 km/h op de teller.

De heenweg had ik verder geen last van regen in m'n nek (het dakje had ik niet gemonteerd) maar op de terugweg, met de wind schuinachter, kreeg ik duidelijk wel regen in m'n nek. Met regen denk ik dus toch dat het dakje absoluut meerwaarde heeft.

Wat betreft die lekke band: ik ga weer Joe's Super Sealant toepassen in de voorbanden. Ik ben benieuwd of dat nog gevolgen heeft voor m'n snelheid.
De geplakte band heeft inmiddels 40 mL van het spul gekregen, de twee gemonteerde voorbanden zal ik zo ook voorzien van het spul.

De statistieken:
Lek 1: 2358km; Rechtsvoor; gewoon lek
Lek 2: 3032km; Rechtsvoor; vrij 'groot' stukje metaal

Bij wijze van test heb ik hieronder een tabel gemaakt voor het overzicht. Vreemdgenoeg wordt de tabel nogal ver naar beneden geplaatst.
LekkmBandOmschrijvingLekvloeistof
12358RechtsvoorNormaalNee
23021RechtsvoorVrij groot door metalen kramNee

4 opmerkingen:

  1. Als je de 23 x
    weghaalt die boven de tabel staan, dan zou die er direct onder moeten komen te staan.

    Hans Fix

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tja, die 23x enter weghalen zou wel mooi zijn als dat het was. Probleem is alleen dat ik die 23x enter niet geplaatst heb en dat die er in het invoervenster ook niet staan. Ze zijn alleen te zien in het geplaatste bericht. In mijn invoervenster staat de tabel netjes strak tegen de onderkant van de tekst. Blogger loopt hier de boel te verklooien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh ik zie nou net dat de html code uit mijn berichtje is verwijderd....
    Er stond 23 x 'kleiner dan teken' 'br/' 'groter dan teken'. Maar dat kan inderdaad door blogger worden geplaatst.

    Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Probleem opgelost.

    Blogger kan ingesteld worden om automatisch een /br te plaatsen na elke regel. Dat is wat vlotter werken met meer overzicht. Alleen doet hij dat dus ook bij een tabel als je die netjes opstelt dus eerst de tabletag, daaronder de tablerowtag, daaronder de celtags, etc. Plaats je al die regels achter elkaar op één regel, dan gaat het dus wel goed.

    Die optie van /br uitschakelen kan ook maar dan worden alle alinea's in alle berichten tot één grote lap tekst gemaakt zonder return ertussen.

    BeantwoordenVerwijderen