zondag 19 juli 2009

Zomaar even een zinloos bericht

Elke laatste dag van de maand neem ik de kilometerstanden van m'n fietsen op om te zien hoeveel ik dit kalenderjaar gereden heb. Van die gegevens maak ik een grafiekje met daarin per fiets de gegevens, de totaalstand en de verwachting van de eindstand op 31-12.

Omdat het vakantie is rijd ik geen woon-werk-kilometers. Dat kost me zo'n 100 kilometer per week. Mijn streven is om in de vakantie in ieder geval zoveel te fietsen dat ik in ieder geval de gemiste woon-werk-kilometers goed maak met privékilometers.

Tot dusver gaat het me goed af. Deze maand heb ik 3 dagen gewerkt (90 kilometer) en 336 andere kilometers gereden.
Omdat er nu geen regelmaat zit in het fietsen, houd ik het wat vaker bij. Zojuist heb ik maar eens op de tellers van m'n fietsen gekeken. Ik zag wat leuke getallen staan:
Fujin: 4422 kilometer totaal
Quemo: 3300 kilometer totaal

Vervolgens wilde ik weten hoeveel kilometer ik gemiddeld per dag fiets. Dus ging ik rekenen naar het aantal dagen dat nu verstreken is dit kalenderjaar. Blijkt dat dit de 200e dag is. Grappig.... Ach, compleet nutteloos natuurlijk. Maar who cares.

De totaalstand van het aantal gefietste kilometers dit jaar is 4510 (hé, geen grappig getal). Deel ik dat door de 200 dagen, dan kom ik uit op 22,55 kilometer per dag. Toch nog weer een leuk getal (als je het afrondt op 2 decimalen, maar doe je het op 4 decimalen, dan is hij toch ook weer leuk met 22,5500 dus toch echt een leuk getal.... tjonge, ik val vandaag met m'n neus in de boter met grappige toevalligheden maar eveneens compleet zinloze getallen)

Mijn streven is om dit jaar de 8000 kilometer weer te halen. Ik heb het al eerder gezegd dit jaar. De prognose op dit moment is 8231 kilometer. Het zakt wel wat af, die prognose maar niet dramatisch:
31 mei: 8376 (hoogste prognose)
30 juni: 8236
19 juli: 8231

Het is dus redelijk constant op dit moment. Ik hoop dat ik m'n streven weer ga halen. Eigenlijk is m'n streven nog wat hoger: meer fietsen dan m'n hoogste jaartotaal van 8111 kilometer in 2006.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten