zaterdag 24 april 2010

Vredestein Perfect Moirees rijden fijn maar......

Ik heb nu een redelijk aantal kilometers met de Perfect Moirees erop zitten. Laat ik voorop stellen dat ik het fijne banden vind. Zeker omdat het dikke sloffen zijn geven ze op sommige vlakken wat meer comfort. Maar toch denk ik niet dat ik nog weer nieuwe ga aanschaffen.

De reden is toch de beperkte stuuruitslag. Te vaak loop ik tegen punten aan waarbij de wielen aanlopen tijdens het sturen. Bijvoorbeeld als ik de fiets vanachter het tussen de auto en de garage doorrijd en dan naar rechts moet draaien het achterpad op. Het achterpad is breed genoeg om 2 brede auto's elkaar te laten passeren maar is eigenlijk maar krap breed genoeg om de draai te kunnen maken.

Bij het afrijden van het achterpad moet ik van de stoephoogte omlaag naar straathoogte via de afgeschuinde blokken. Dit deed ik voorheen diagonaal omdat anders de bodem of neus van de fiets stevig over de grond schraapten, zelfs schuin gebeurde het nogal eens. Met de dikkere banden eronder is het me niet meer gebeurd maar recht eraf rijden kan niet omdat ik dan de draai weer niet kan maken zonder volledig links van de weg te komen. Bij het schuin afrijden loopt juist de achterband aan in de wielkast.

Er zijn nog heel wat meer plekken waar ik last heb van de beperkte stuuruitslag. Fietspaden waar ik rechtsaf sla en noodgedwongen voor of na de bocht een deel van de linker rijstrook moet meenemen of soms zelfs helemaal.

Ik ga dus lekker weer Kojaks rijden. Ik twijfel alleen of ik deze banden ga oprijden of niet. Ze kunnen nog een enorme tijd mee. Mocht iemand interesse hebben in 2 gebruikte 20" Perfect Moirees 47mm met binnenbanden met antilekvloeistof erin, een ongebruikte binnen-buitenbandcombinatie 20" en nog een 54mm achterband met binnenband met antilekvloeistof, doe een bod. Heel veel kilometer hebben ze nog niet gemaakt en kunnen denk ik nog wel een paar duizend mee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten