Goed, ik heb ervaring met Joe's Super Sealant:
JOE'S SUPER SEALANT 500 ml
Scientifically developed to prevent punctures in bicycle wheels. The world's most effective antipuncture sealant. For use in tubeless tires and innertubes. Instantly seals punctures in the tread up to 6 mm faster and more permanently than any other sealant on the market. Contains micro-sealing particles. This bottle is good for 4-8 mountain bike wheels. Recommended Amounts for 1 mountain bike wheel, tubeless or innertube: 60-120 ml for XC wheels. 120-180 ml for bigger FR and DH tires. For effective puncture resistance, add fresh sealant every 6-12 months.
Maar nieuw zijn:
JOE'S ROAD RACING SEALANT 125 ml
THE WORLD'S MOST EFFECTIVE ANTI-PUNCTURE SEALANT! Specially engineered to seal punctures at high air pressures of road racing wheels. For use in road tubular, tubeless tires and innertubes. Instantly seals punctures in the tread up to 3mm. Easy to use spout fits into all valves. 30-60 ml sealant per wheel is most effective at sealing punctures. This bottle is good for 2-4 Road Racing wheels. Recommended Amounts for 1 road bike wheel, tubular, tubeless, or innertube: 30-60 ml per wheel. For effective puncture resistance, add fresh sealant every 6-12 months. SHAKE WELL, contains micro-sealing particles.
En ook nieuw:
JOE'S ELITE RACERS SEALANT 500 ml
Scientifically developed to meet the high demands of professional racers. Instantly seals punctures in the tread up to 6mm, seals small slits faster and more permanently than any other sealant on the market. For use in tubeless tires and innertubes. This bottle is good for 4-8 mountain bike wheels. Recommended Amounts for 1 mountain bike wheel, tubeless or innertube: 60-120 ml for XC wheels. 120-180 ml for bigger FR and DH tires. For effective puncture resistance, add fresh sealant every 6-12 months.
Bij de eerste nieuwe variant wordt hogere druk genoemd, bij de tweede nieuwe variant (in grote fles) worden juist grotere lekken genoemd.
Is het nou wel of niet hetzelfde spul? Van de originele Super Sealant is een kleine en grote fles te krijgen. Maar van het nieuwe spul lijtk het etiket op elkaar maar de flesgrootte is verschillend, ook de naam maar ook de omschrijving.
Ik heb er een mailtje aan gewaagd naar NoFlats. Hopen dat ik antwoord krijg.
gewoon mp+ monteren :)
BeantwoordenVerwijderenNiks d'r van :)
BeantwoordenVerwijderenHoi Quemo,
BeantwoordenVerwijderenHet spul doet zijn werk goed. PM 47 op 6 bar is al 3 keer gedicht. Een blijvertje voor mij, dit spul !
Groet,
paul.
Maar welke variant gebruik jij? De originele (de bovenste) of 1 van de onderste twee? Indien 1 van de onderste twee, welke dan?
BeantwoordenVerwijderenRoad racing sealent, dus 125 ml-flesje. 40 ml in de voorbanden, 60 ml achter. Wat vindt de fabrikant "high pressure"? Dat is eigenlijk de hamvraag.Ik heb mijn voorbanden op 6,5 bar en achter 5,5. Maar is dat al high pressure? Racebanden zitten al gauw op 8.
BeantwoordenVerwijderenGroet,
Paul.
Wat is hoge druk en wat is lage druk? Proefondervindelijk denk ik te kunnen zeggen dat 5,5 bar al veel is voor de standaard Super Sealant. Maar 5,5 bar is ruimschoots meer dan genoeg voor de gemiddelde stadsfiets en ook vermoedelijk voor menig MTB-bandje.
BeantwoordenVerwijderenJij hebt dus het kleine flesje gekocht waarbij in de specificaties gesproken wordt over 'hoge druk'. Ik heb dus de andere variant met de grote fles die NIET de standaard variant is. Bij 'mijn' versie wordt niet gerept over grote drukken maar wel over grote gaten. Ik weet dus niet of het nou hetzelfde spul is of niet. De naam is anders in ieder geval. Maar om nou zo'n klein flesje te kopen....... ik doe het niet voor minder dan een halve liter per keer.
Hoi Quemo,
BeantwoordenVerwijderenIk ben aan het zoeken naar info over dit Joe's spul. Weet je ondertussen al welke variant je moet hebben voor banden die op 6 bar staan?
Groeten, Wim