vrijdag 4 september 2009

Wat is de logica?

Vandaag was het weer betrekkelijk winderig. Ik had wat weinig tijd om thuis te komen dus heb ik nog een keer een poging gedaan om in ieder geval de Zuiderzeestraatweg vlot te nemen. Het eerste stuk heb ik het fietspad genomen maar ben na de rotonde bij de oude kazerne weer de rijbaan op gegaan. Vanaf daar ben ik heerlijk met 45 tot 50 km/h over de rijbaan gegaan.

In Hattemerbroek kwam een auto achter me rijden. Die bleef de hele tijd achter me hangen terwijl ik 50 km/h op de teller had. Bij het verlaten van Hattemerbroek mogen auto's 80 rijden. Ik ben daar op de rijbaan gebleven met 50 tot 52 km/h. De auto bleef achter me.

Op een gegeven moment naderen we de plek waar aan de Hanzelijn gewerkt wordt. Daar geldt een snelheid van 50 km/h maximaal. En tot m'n stomme verbazing was dat nou juist de plek waar de auto achter me besloot om me in te halen. Waarom? Ik had een werkelijke 50 km/h op de teller. 'Te langzaam' (voor zover je daarvan kan spreken in het verkeer) reed ik dus niet. Logica? Zeg het maar.

De afstand waarover ik met een snelheid van (nagenoeg) 50 km/h heb gereden, is 3,5 kilometer. Best netjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten