zaterdag 5 september 2009

BIS, Ritje met passagier en wat ze zeggen

Tjonge, heel wat te vertellen.

Laat ik beginnen bij gistermiddag. Op de terugweg zag ik even na het viaduct onder de A50 door een bromfietser op het (brom)fietspad rijden. Gezien ik ook gistermiddag flink de vaart erin had, heb ik de achtervolging ingezet. Na stevig doortrappen had ik hem eindelijk bij de verkeerslichten onder aan de Oude IJsselbrug ingehaald. Helaas stond het verkeerslicht op rood. Eenmaal op groen had de brommer toch weer voldoende voordeel om bij mij vandaan te rijden.
Hoe dan ook: een acuut gevalletje BIS wat tot uiting kwam met succes.

In Zwolle moest ik weer eens wachten voor de brug bij Zwolle centrum. Naast mij kwam een snorfietser staan. De man was wel geinteresseerd en vroeg mij of er ook een hulpmotortje in zat. Toen ik aangaf van niet, gaf hij ook reden voor z'n vraag: ik had er aardig de sokken in. En ja, dat is zo. Alleen nog lang niet het tempo wat ik graag zou willen rijden. Alleen lukt dat binnen Zwolle niet zo best in verband met zijwegen, bochten, rotondes, verkeerslichten enzo.

Vanmorgen op de heenweg naar het werk kreeg ik weer de kriebels. Tegen de Oude IJsselbrug op kwam een bromfietser mij inhalen. Op zo'n moment heeft het geen zin om de achtervolging in te zetten en dat heb ik dus ook niet gedaan.
Eenmaal bovenop de brug kan het tempo weer omhoog. Daarbij had ik mazzel dat het verkeerslicht voor fietsers op groen stond dus kon ik gewoon doorrijden. Op dat moment reed de bromfietser voor het Wokrestaurant. Omdat ik nog altijd aan het versnellen was en eenmaal op het vlakke de snelheid aardig goed kon vasthouden (48 tot 50 km/h), heb ik besloten om toch maar even toe te geven aan m'n tweede aanval van BIS.

Weer was het met succes want in Hattemerbroek reed ik hem voorbij. Alleen bij de rotonde in Wezep gaat de snelheid er dermate uit dat de bromfietser mij daarna weer gemakkelijk inhaalt.

Vanmiddag had ik op de terugweg een passagier. M'n vrouw moest vanmiddag vergaderen op het moment dat ik op z'n vroegst thuis kon zijn. Dus in verband met de tijd heeft ze de jongste bij mij op het werk gedropt. Die is bij mij op schoot in de fiets naar huis gereden. Onderweg hebben we de oudste opgepikt, die gelukkig zelf kan fietsen.
Maar het ritje met de jongste op schoot van Wezep naar Zwolle ging boven verwachting zo snel. Forse stukken heb ik met 40 km/h gereden. Dat was ruim meer dan ik had ingeschat. Ik was al tevreden als ik 32 km/h kon rijden.

Het lijkt erop dat ik het tempo er de laatste week flink in heb zitten. Dat is wel anders geweest zo na de zomervakantie. Misschien heeft het toch flink geholpen dat ik in de vakantie toch nog iets meer dan 1000 kilometer bij elkaar getrapt heb en tegenwoordig wat gezonder eet en drink en tracht vroeg naar bed te gaan (hoewel.... gisteravond was het geloof ik 22:15 dat ik op bed lag)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten