donderdag 17 september 2009

Groeten

Vandaag, op de terugweg naar huis, werd ik 'betoeterd' door een grijs Volkswagenbusje. In het busje zaten in ieder geval 2 forse kerels. Toen ik opzij keek, zag ik de bijrijder een vuist maken. Het zag er niet agressief uit maar meer van 'kom op, je kan harder'. Ik tuterde terug en stak m'n hand op.

Onder aan de IJsselbrug bij de verkeerslichten kwam ik weer even naast ze te rijden. Ik heb wederom getuterd en dat werd gehoord. Ik stak m'n hand nog een keer op om te groeten en kreeg de groet terug.

Aan de andere kant van de IJsselbrug was ik te laat bij de verkeerslichten om ze weer in te halen. En ook op de Veerallee zag ik ze niet rijden.

Maar een fors eind verderop, ongeveer bij de brandweerkazerne reed ik ze weer voorbij. Wederom groette ik met hand en claxon.
Het busje heeft daarna geen mogelijkheid meer gehad om bij me te komen of in te halen.

Toch wel geinig om te zien hoe weinig verschil zit in snelheid tussen een snelle fiets en een auto als het gaat om kortere afstanden en dan deels binnen de bebouwde kom.

Wat betreft de met split verknalde fietspaden, die heb ik vandaag dus niet gebruikt. Ik ben heerlijk de rijbaan op gegaan in Hattemerbroek en Wezep.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten