donderdag 21 april 2011

Leuke praktijken

Met camera op de fiets rondrijden kan leuke plaatjes opleveren maar ook andere dingen zoals:

Fietspadblokkerende auto's. Ik moet zeggen, het is me de laatste tijd op de Zuiderzeestraatweg niet vaak voorgekomen. Maar goed, nu dus wel. Let even op de lengte van de auto en de afstand tussen rijbaan en fietspad, voor de auto.
De auto past zo'n beetje in z'n geheel tussen rijbaan en fietspad. Maar hij neemt wel de moeite om een paar centimeter achteruit te rijden. Kan ik er toch nog met een flinke zwieper voor langs.


En wat te denken van deze fietser? Ben ik dan werkelijk zo onzichtbaar? Hoewel ik hem al een tijdje in de peiling had en werkelijk dacht dat hij me gezien had, wilde oversteken, en achter mij invoegen, bleek dat hij toch op dezelfde plek wilde fietsen als ik.
Ik heb overwogen om een 'piep' aan te brengen onder het geluid vanwege een minder fraaie kreet die nog uit m'n mond kwam maar die is al niet (of nauwelijks) meer te verstaan gelukkig.

3 opmerkingen:

  1. Ik zat van de week bijna boven op een scootmobiel , een paar voetgangers bleven keurig wachten op mij maar die troel in de scoot dacht er toch nog even voor te kunnen , moest vol in de remmen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kijken en inschatten, die 2 dingen gaan nogal eens verkeerd (een helaas ook ik ben niet vrij van zonden wat dat betreft)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tja, veel mensen voelen zich Remy in het verkeer. Alleen op de wereld / weg en dus alle ruimte voor zich zelf.

    BeantwoordenVerwijderen